• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Influencerzy w czasach pandemii. Jak sobie radzą?

Julia Rzepecka
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W sieci można znaleźć kanały i profile dotyczące niemalże każdej tematyki: od gotowania, makijażu, mody, przez sport, zdrowie, naukę, muzykę, fotografię, technologie, motoryzację oraz wiele, wiele innych. W sieci można znaleźć kanały i profile dotyczące niemalże każdej tematyki: od gotowania, makijażu, mody, przez sport, zdrowie, naukę, muzykę, fotografię, technologie, motoryzację oraz wiele, wiele innych.

Ich sposób na życie to pokazywanie swoich talentów lub swojej codzienności w internecie. Dotychczas mogli pokazywać barwne życie, podróże, imprezy, wizyty w restauracjach czy przygody. Teraz blogerzy i influencerzy są ograniczeni - tak jak wszyscy - we własnych czterech ścianach. Czy to dla nich problem czy raczej szansa na zdobycie nowych odbiorców?



Cykl InstaTrójmiasto



Czy w ostatnich tygodniach spędzasz więcej czasu w internecie?

Epidemia koronawirusa i związane z nią ograniczenia wpływają na niemal wszystkich. Trzeba było zorganizować od nowa pracę, szkołę i życie codzienne. Niektóre czynności udało się przenieść do domów, z innych trzeba było po prostu zrezygnować.

Nowe ograniczenia nie ominęły osób tworzących i zarabiających w internecie. Jeszcze na początku roku mogli dzielić się rozmaitymi treściami, mogli polecać miejsca i produkty. Dzisiaj jest to w większości niemożliwe, przede wszystkim ze względu na wprowadzone ograniczenia. Instagramerzy i blogerzy szukają więc nowych opcji i traktują ten czas jako wyzwanie i okazję do spróbowania czegoś nowego.

Internetowi celebryci. O fenomenie mediów społecznościowych



Z badań zrealizowanych przez platformę reachblogger.pl wynika, że cały biznes influencerski ucierpi w związku z epidemią, jednak po kilku miesiącach sytuacja wróci do normy, a w 2021 r. nastąpi bardzo dynamiczne odbicie. Według reklamodawców, zyskają mali influencerzy, kosztem "gwiazd". Prawie 45 proc. badanych deklaruje, że liczba śledzonych przez nich influencerów nie uległa zmianie. Najbardziej stałymi odbiorcami okazali się przedstawiciele pokolenia X (40-55 lat) - wśród nich, aż 51 proc. nie dodało żadnego z twórców. Największy odsetek osób, które zwiększyły liczbę obserwowanych infuencerów, jest wśród pokolenia Z (18-23 lata).

Quiz Influencerzy Trójmiasta Średni wynik 41%

Influencerzy Trójmiasta

Rozpocznij quiz


Ciekawe są powody, dla których widzowie postanawiali przestać obserwować poszczególnych twórców. Najwięcej nieodpowiednich zachowań influencerów w trakcie pandemii zauważali przedstawiciele pokolenia Z i wymieniali najczęściej: zmianę charakteru dotychczas publikowanych treści czy publikowanie przez influencera nieetycznych reklam.

  • Zdjęcia z Instagrama: @asiakarpowicz
  • Zdjęcia z Instagrama: @asiakarpowicz
- Jeśli chodzi o działania w czasie epidemii, to u mnie za wiele się nie zmieniło. Nie zauważyłam żeby jakoś wzrosła lub zmalała liczba polubień, chociaż może interakcji i komentarzy jest nieco więcej - w końcu na home office więcej czasu spędzamy z telefonem w ręku. Dla mnie samej jest to w końcu sposobność na domowe kadry, na które wcześniej nie zawsze był czas. Nie bez znaczenia jest też fakt, że mam po prostu więcej czasu na gotowanie i próbowanie nowych przepisów, co przekłada się na budowanie kulinarnego oddźwięku od trochę innej stron - mówi Joanna Karpowicz-Prieba, którą można znaleźć na Instagramie jako @asiakarpowicz@trojmiejska.solniczka.

Pozytywne strony mediów społecznościowych



I dodaje: - Jeśli chodzi o moje doświadczenie działań w social mediach w dobie wirusa, to pojawiają się pomysły od firm i propozycje współpracy dedykowane właśnie tej tematyce, z hasłem #zostanwdomu. Uważam, że jest to bardzo ciekawe - jak kreatywnie wykorzystać ten czas do działań marketingowych i przemodelować wcześniej przygotowane strategie, które nie zakładały działań w tak ekstremalnej sytuacji. Sama z wielką chęcią wspieram lokalne marki czy restauracje i oby jak najwięcej osób dołączyło do #wspieramlokalnie, #wspieramgastro i innych podobnych akcji - mówi Joanna Karpowicz-Prieba.

Część Polaków uważa, że influencerzy pełnią funkcję społeczną i powinni zajmować się teraz tematem koronawirusa, inni uważają, że absolutnie powinni tego unikać. Część Polaków uważa, że influencerzy pełnią funkcję społeczną i powinni zajmować się teraz tematem koronawirusa, inni uważają, że absolutnie powinni tego unikać.

Nie o wirusie



Z badań wynika, że w porównaniu z czasem sprzed pandemii, obecnie najbardziej zwiększyła się konsumpcja treści informacyjnych (60 proc.), kulinarnych (54 proc.), lifestyle'owych (47 proc.) oraz zdrowotnych (45 proc.). Okazuje się, że największym plusem dla każdego z pokoleń jest publikowanie treści niezwiązanych z koronawirusem. Wyróżnione zostały między innymi przepisy kulinarne, porady kosmetyczne czy inspiracje wnętrzarskie.

- Często mówi się, że to pokolenie Z jest najbardziej zaangażowane w działalność w internecie, obserwuje najwięcej twórców i ma w tym temacie największe obycie - mówi Zuzanna Bieńko z agencji LoveBrands Relations. - Jak wynika z naszych badań, przynajmniej w czasie izolacji, różnice w konsumpcji treści publikowanych przez influencerów między pokoleniem Y i Z są naprawdę niewielkie. Warto też zwrócić uwagę na potencjał drzemiący w pokoleniu X. Kierowanie do niego działań we współpracy z influencerami czy celebrytami może właśnie teraz okazać się strzałem w dziesiątkę.
Tymczasem aż 40 proc. Polaków uważa, że treści publikowane przez influencerów mają wpływ na podejmowane decyzje zakupowe oraz poszerzenie zainteresowań, a 39 proc. uważa, że stają się inspiracją do podejmowania przez nich działań prospołecznych. Im młodsze pokolenie, tym większy wpływ influencerów.

Opinie (90)

  • Nieroby...

    ...chcące zarobić na robieniu niczego!

    • 20 0

  • :D

    "Modowe influencerki, mają depresje, głoszą herezje, jak Noon i Pezet, czas na refleksje, bo miały lecieć, na wyspę Bali, leżeć na plaży, ćwicząc asany, pić campari, tańczyć z gwiazdami, a tu boruta d*pa, całkiem blada, zemsta nietoperza dżihad i farsa"
    Fisz #hot16

    • 13 0

  • "funkcja społeczna"...

    kiedyś to były wykopki...

    • 12 0

  • (1)

    "Im młodsze pokolenie tym większy wpływ influencerów". Droga Pani Julio to naprawdę nic odkrywczego. Im młodszy jest człowiek tym bardziej wierzy w Królewnę Śnieżkę i siedmiu krasnali. Wraz z dojrzewaniem część ludzi przestaje wierzyć w bajki i różnego rodzaju głupoty , po prostu mądrzeją z wiekiem. Jednak jak widać po pani artykule znaczna część ludzi zamiast mądrzeć głupieje i ogląda influencerów, telewizję śniadaniową czy taniec z gwiazdami . Tak jak w przypadku prawa jazdy , nabycie praw wyborczych powinno być poprzedzone testem na poziom IQ.

    • 11 0

    • Dlatego na przykład w USA tylko parę procent starców jest zwolennikiem płaskiej ziemi, a z kolei w wieku 15-35 już tych procentów jest .. ponad 30!

      Czasy ciemnogrodu nadchodzą. Dodatkowo płaci mu się za rozmnażanie.

      • 2 0

  • Im człowiek bardziej głupi tym bardziej podatny na medialną papke .Jesli tylko 40% mamy lemingów to nie jest zle.

    • 6 0

  • Opinia wyróżniona

    Widać, że nie do końca wszyscy rozumieją temat. (3)

    Influencerem może być zarówno dziecko odpakowujące zabawki na yt jak i pan Wojtek pokazujący na jak samemu położyć płytki w łazience - przy okazji reklamując fugę do płytek. I obydwa takie kanały będą dostarczały inną wartość - dzieci będą namawiały rodziców na zabawki a pan Wojtek pokaże jak kłaść płytki.

    Nierozsądne jest wrzucanie wszyskich yotuberów do jednego worka.

    • 5 6

    • No chyba nie

      Tutoriale to nie są influenserzy, nie obrażajmy ludzi robiących dobra robotę którzy nawet ukrywają reklamę.
      Jak zamieszczam nagranie jak wymienić silnik to nie jestem influenserem. Nie wrzucajmy wszystkich do tego samego !
      Influenser, jak nazwa przetłumaczona wskazuje , wpływa na życie innych, to taki pseudo guru, bożek , przewodnik życiowy, mówi jak żyć.
      O to chodzi że typowy influenser nie wnosi treści.
      Dla mnie influenser to taki trochę synonim tych kołczów.
      Jak można porównywać to z dzieleniem się praktyczna wiedza?
      Influenser a ktoś kto daje tutorial to jak religia vs nauka.
      Obie dziedziny ucza.
      Tyle że "trochę" różnych rzeczy.

      • 9 0

    • (1)

      i siłą rzeczy pan Wojtek nie będzie obiektywny, bo będzie zachwalał produkt konkretnej firmy

      • 0 0

      • Nie bedzie

        Ale dalej umie coś zrobic. Influenser poza naciągniem nie ma żadnych zdolności. Taki polityk .

        • 0 0

  • szczerze...uczy mnie w szkole jedna taka!!!

    Leniwa do granic możliwości. Dwie lewe ręce do pracy a na insta wielka influenserka. uczniowie mogliby prace mgr na ten temat napisać. Przykład do naśladowania ŻADEN.

    • 5 0

  • po co (2)

    I po co o tym pisać?

    • 3 0

    • (1)

      artykul sponsorowany przez
      zwiazek pracowniczy influneseruf

      • 0 0

      • zwiazek zawodowy zawodowych influenseruch

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (1 opinia)

(1 opinia)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years!

159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Paweł Stasiak z zespołem PapaD (1 opinia)

(1 opinia)
120 zł
Kup bilet
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Z okazji obchodów 25. rocznicy powstania Solidarności na terenie Stoczni Gdańskiej odbył się koncert: