- 1 Pchli Targ w Oliwie rozpoczął sezon (39 opinii)
- 2 Oto najpiękniejsze kobiety Pomorza (102 opinie)
- 3 Majówka: pomysły na jednodniowe wycieczki (44 opinie)
- 4 Recenzja "Challengers": intensywne kino (39 opinii)
- 5 100cznia otworzyła sezon (44 opinie)
- 6 Tysiące osób odwiedziło Twierdzę Wisłoujście (57 opinii)
Ta dzisiejsza młodzież... Każde pokolenie narzeka na kolejne
Każde pokolenie narzeka na kolejne, młodsze. Inne, dziwne, niezrozumiałe. Tyle że obecne pokolenie Z czy też wchodzące Alfa to zupełnie inna historia. One nie są już naznaczone żadnymi historycznymi przemianami. Urodziły się w wolnym świecie, pełnym mediów społecznościowych, lajków, technologii, a jednocześnie wciąż zbierające cięgi od tych, dla których porządek świata jest inny. Czy mamy prawo na to pokolenie narzekać?
Pokolenie X to ludzie, którzy odrzucili konsumpcjonizm, cierpiący na Weltschmerz, tak zwana grupa przejścia. W Polsce określana jako pokolenie PRL. Błędnie wrzuca się do tej kategorii wszystkich urodzonych w tym czasie. Spora część osób bowiem dekadę później była yuppies, czyli młodymi pracoholikami.
Najlepszy TikToker w Polsce jest z Trójmiasta. Kilka twarzy Damiana Tkaczuka
Ygreki to potocznie Millenialsi. Chyba najbardziej znienawidzone pokolenie. Pierwsze, które zmieniło percepcję etyki pracy. Pracować, by żyć, a nie żyć, by pracować. Jednocześnie wchodzące już w nowy świat przepełniony technologią. Świetnie dzięki temu odnajdowali się w globalnej wiosce.
No i pokolenia współczesne - Zetki i Alfa. Pierwsi już smakują powoli dorosłego życia, drudzy dopiero stają się świadomymi konsumentami. To pierwsze pokolenia, które weszły w świat w pełni rozwinięty technologicznie. Dla nich to normalne. Wszystko, co się rozwija, nie stanowi dla nich przeszkody. Potrafią wykorzystać internet jako platformę do zarabiania. Głównie w sieciach społecznościowych.
Poprzednie pokolenia charakteryzował również pewien rodzaj buntu. Wobec systemu, stylu życia, polityki, porządku świata - czegokolwiek, co utrudniało funkcjonowanie. Świetnym odzwierciedleniem tego stanu była muzyka. Grunge, punk, techno, emo. No i dziś nie jest inaczej. Muzyka również pokazuje, w jakim miejscu historii jesteśmy. Młodzi mają wszystko. Nie muszą się buntować. Żyją w świecie, który daje im nieograniczone możliwości. Nie należy tego jednak mylić z wyświechtanym i nieprawdziwym powiedzeniem, że wszyscy mają równe szanse. Bo nie mają.
Skoro nie czują potrzeby buntu, nie może dziwić współczesna muzyka, którą chłoną i która jest na topie. To głównie nowa fala rapu. Piosenki o imprezach, dziewczynach, seksie, narkotykach, pieniądzach. Oni nawet się z tym specjalnie nie utożsamiają - po prostu dobrze się do tego bawią. To wystarczy. Nie liczy się przekaz, liczy się to, że można wykrzyczeć trochę przekleństw i potańczyć w tłumie. Do tego dochodzi zupełnie nowe podejście do związków, seksualności. Zmieniają się priorytety, zmieniają się dogmaty dyktujące, jak żyć.
Odczepcie się od polskiego rapu
Nie jest to moment, w którym będę roztrząsał, czy dzieciaki powinny słuchać takich rzeczy, czy też nie. Albo co jest moralne, a co nie. Absolutnie nie o to chodzi. To młode pokolenie może nas - iksów, ygreków - irytować, ale czy mamy prawo na nie narzekać, utyskiwać na każdym kroku? Myślę, że nie. Bo, wbrew pozorom, wcale nie jest tak różowo, jakby się mogło wydawać.
Dziś młodzi ludzie są tak przebodźcowani, że nie dziwi fala problemów psychicznych, które ich dotykają. Współczesny świat, który kręci się wokół mediów społecznościowych, działa na dziecięce i nastoletnie mózgi jak kokaina. Uzależnia, daje kopa, nie pozwala o sobie zapomnieć. Przy dłuższym odstawieniu następuje zjazd. Abstrahując już od tego, że po prostu rodzi kompleksy.
Lajki. Przekleństwo współczesności - im większa liczba polubień, followersów, tym bardziej się liczysz. Inaczej jesteś nikim albo - w najlepszym przypadku - mało ważny. Wykluczonych dotyka hejt. Kiedyś prześladowanie było inne. W małym kręgu, najczęściej klasowym. Już jednak to było często traumatyczne. A co dopiero, kiedy ktoś może kogoś upokorzyć, nagrać to i wrzucić do sieci, aby zobaczył to cały świat?
Rośnie pokolenie świetnie przystosowane do wyzwań i oczekiwań współczesności, ale jednocześnie niezwykle straumatyzowane, wyobcowane, niepewne. Co z tego, że poradzą sobie w życiu zawodowym, jeśli nie będą w stanie przeżyć 40 lat, ponieważ kolejna próba samobójcza może okazać się skuteczna?
Kizo zwołał fanów przez Instagram i nagrał z nimi klip w Hali Olivia
Nie mamy prawa na nich narzekać. Mogą nas denerwować, doprowadzać nierzadko do szewskiej pasji. Są często niezwykle inteligentni, pyskaci, błyskotliwi, a czasem i dojrzalsi od niektórych dorosłych. Ale prawda jest taka, że musimy się im bacznie przyglądać. Pomagać, wspierać, pokazywać nasze błędy i dokąd one nas zaprowadziły. Naprowadzać, nie strofować. Dlaczego? Po co w ogóle ingerować? Ponieważ nasza przyszłość też zależy od ich przyszłości.
Trzeba ich wychowywać, ale nie tresować, co jest znakiem szczególnym poprzednich pokoleń. Wychowanie to nauka, jak się przyzwoicie zachować. Tresura zaś to chociażby to, że dziewczynki się nie brudzą. Albo że chłopaki nie płaczą. To buduje tylko kolejne mury, prowadzi do traum, hamuje rozwój. Wychowajmy i pozwólmy im żyć własnym życiem. To są ludzie, nie małpy w cyrku. Poradzą sobie. A wtedy poradzimy sobie także my.
Opinie (179) ponad 10 zablokowanych
-
2022-06-26 18:26
Opinia wyróżniona
Moim zdaniem (1)
...ktoś kto narzeka na młode pokolenie jest po prostu osobą która tego pokolenia nie rozumie. Najczęściej bierze się to z braku otwartości i zwykłego ,,zgrzybienia" które często ma miejsce w późnym wieku gdzie człowiek nie mających żadnych zainteresowań nie potrafi się dogadać z innymi ludźmi (a tym bardziej tymi w młodszym wieku). Jego główny
...ktoś kto narzeka na młode pokolenie jest po prostu osobą która tego pokolenia nie rozumie. Najczęściej bierze się to z braku otwartości i zwykłego ,,zgrzybienia" które często ma miejsce w późnym wieku gdzie człowiek nie mających żadnych zainteresowań nie potrafi się dogadać z innymi ludźmi (a tym bardziej tymi w młodszym wieku). Jego główny temat to narzekania na wszystko co inne i wspominania jak to kiedyś było super dobrze albo super źle (jakby było się czym chwalić). Młodzież jest wspaniała, wnosi dużo świeżości do stęchniałej rzeczywistości, a że są wśród nich tacy co są w porządku i nie jest rzeczą normalną dla ludzi w każdym wieku. Poza tym jeśli już uogólniamy (co jest zresztą wg. mnie domeną ludzi głupich) i wyrażamy się negatywnie na temat młodzieży czy dzieci to uogólnijmy w drugą stronę i zastanówmy się kto je wtedy wychowuje jak nie głupi dorośli....
- 14 35
-
2023-01-13 22:14
asassa
Niezłe mi "pokolenie" patologii i patorapu
- 0 0
-
2022-06-26 17:56
Opinia wyróżniona
XXI wiek
Zawsze mnie to zadziwia, że ktoś angażuje tyle energii w narzekanie na styl życia obcych ludzi. Jeśli postawa jest krzywdząca i narusza pewne prawa - śmiało, wytykajmy, naprawiajmy. Ale jeśli ktoś sobie żyje inaczej niż ja, nikogo nie krzywdzi, jest po prostu "inny" to w jakim celu forsować swój pomysł na świat? Naprawdę fajnie by było gdybyśmy wszyscy żyli tak samo? Bynajmniej.
- 20 3
-
2022-06-26 16:41
Opinia wyróżniona
Zawsze są jakieś czasy i zawsze jest jakieś pokolenie. Daleki jestem od popularnego porównywania "czasów". Sentymentalne wspominki na zasadzie: "a kiedyś to było" są zupełnie czymś innym a nie pretensja do czasów obecnych i obecnej młodzieży.
- 13 1
Wszystkie opinie
-
2022-06-26 16:28
Jak oni mają być funkcjonalni i dojrzali skoro rodzice nie pozwalają im się spotykać z rówieśnikami (2)
Albo nie pozwalają wsiaść w autobus by samemu przyjechać kilka przystanków. Tylko wysyłają na kolejne kursy i korepetycje na siłę.
A tak bardzo obiektywnie, to muzykę to pokolenie ma słabą.- 87 5
-
2023-01-13 22:27
dddd
No,tego chłamu się słuchać nie da,patorap
- 0 0
-
2022-06-26 17:16
tak tak bo wszyscy robią to samo i są tacy sami
ehhhh
- 4 11
-
2023-01-13 22:25
Są też okropnie zawistni zazdrośni i pełni nienawiści i bez swojego zdania (większość)
- 0 0
-
2022-06-27 09:30
(1)
dzieci obecne sa jakies malo kumate.
- 8 0
-
2023-01-13 22:25
ddddd
Moje kuzynostwo to już wgl porażka
- 0 0
-
2022-06-27 09:20
(1)
Młodzież dzisiaj to w większości bezmózgi uzależnione od telefonu mające zerowy kontakt z rzeczywistością.
- 13 0
-
2023-01-13 22:24
ggdgdgdgfd
Dokładnie,moje byłe znajome nazywały mnie "dziwadłem",bo nie siedziałam jak po*ebka ciągle z telefonem jak one w rządku,nawet ze sobą nie gadały tylko siedziały pu*staki z telefonami obok siebie non stop,na lekcjach też,masakra.
- 0 0
-
2022-06-27 08:58
Cześć współ zesnej muzy to porno/egoistyczne pseudo przemyślenia. Serio, tego na prawde wczesniej nie było! (1)
- 5 0
-
2023-01-13 22:23
fsffsfs
Dokładnie,i pełno teraz tego patorapu i patologii.Sama nie znoszę swojego własnego pokolenia,nie pasuję do niego.Mam 19 lat.
- 0 0
-
2022-06-27 02:24
Ale co do muzyki (4)
To jest obrzydliwa, naprawdę Nie rozumiem jej ewenementu jako osoba, której wiek jest w tzw. ,,grupie docelowej.
- 45 9
-
2022-06-27 12:01
Ale która muzyka? (2)
Bo na zwykłym Youtube masz niemal cały dorobek muzyczny ludzkości. Możesz funkcjonować w dowolnej muzycznej epoce i stylistyce a materiału nie zabraknie.
Natomiast, w latach 80-tych miałbyś marne szanse, aby dowiedzieć się o jakimkolwiek twórcy, zespole spoza mainstreamu, nie mówiąc już o kupieniu jego płyty. Teraz możesz w Nowej Zelandii kupić nie ruszając się z domu.- 1 1
-
2023-01-13 22:22
saasasas
Słyszałeś wgl o tym,że kiedyś istniały sklepy z winylami itp? gazetki? dyskoteki? itp,no i koncerty
- 0 0
-
2023-01-13 22:21
dssdada
Jak to o jaką chodzi? o ten cały patorap chodzi i promowanie tej patologii. Większych bzdur nie słyszałam,niejedni ludzie z lat 80-tych znali więcej zespołów od tych dzieciaków ze smartfonami,trzeba tylko chcieć i się interesować,i teraz jest sam patorap i chłam,w latach 80-tych była lepsza muzyka.
- 0 0
-
2023-01-13 22:20
DOkładnie
Ja też,teraz sama patologia bez gustu słuchająca tego swojego chłamu,patorapu.Kompletnie się nie odnajduję,ja słucham rocka i metalu.Nie znoszę swojego własnego z*ebanego pokolenia,tych patusów.Mam 19 lat.Też nie rozumiem tego,teraz jest pełno tej patologii,kompletnie się nie odnajduję.Szkoda,że nie żyłam w latach 80-tych....
- 0 0
-
2022-06-26 19:31
Głowni patusiarnia bez własnego zdania (1)
Roszczeniowi, puści, materialiści. Tfu!
- 22 1
-
2023-01-13 22:17
DOkładnie
Dokładnie! Tez tak uważam,sama patologia i jaka zawistna i od razu atakuje jak ktoś ma swoje zdanie i słuchają tylko tego swojego patorapu.Mam 19 lat i sama nienawidze tego swojego z*ebanego pokolenia,nie odnajduję się w nim.Pełno teraz patusów
- 0 0
-
2022-06-26 16:26
stracone pokolenie wiecznych dzieciaków (13)
którym wydaje się, że cały świat kręci się wokół nich bo w dzieciństwie wmawiano im, że są wyjątkowi, niepowtarzalni i jedyni w swoim rodzaju. Pokolenie, które nie ma autorytetów i celów. zamiast dzieci wolą koty i tęczowe flagi, a największym marzeniem jest być youtuberem i tiktokerem. Jaka czeka nas przyszłość? Brakuje specjalistów branżowych, naukowców, Mamy za to multum gwiazd tiktoka. Faceci malują paznokcie, szukają w drogeriach najlepszych kosmetyków na zmarszczki i markowych ciuchów. A w perspektywie światowi konflikt zbrojny. Marnie to widzę
- 139 17
-
2023-01-13 22:15
też tak sądzę
Dokładnie,mam 19 lat i sama nienawidze swojego z*ebanego pokolenia...i pełno z tych dzieciaków takie pato_logie i słuchają patorapu.Ja słucham rocka i metalu,kompletnie się nie odnajduję,szkoda,że nie żyłam w latach 80-tych ;-;....
Też marnie to widze,"przyszłość" Polski rośnie k***- 0 0
-
2022-06-27 19:46
Piękne opisane
Cała prawda
- 0 0
-
2022-06-26 16:37
Autorytety to domena cieląt skazanych na rzeź. (2)
Żaden samodzielnie myślący człowiek nie powinien posiadać autorytety. Ewentualnie może posiadać wzorzec pewnycg zachowań. Ale nie autorytet.
Walcz za ojczyznę, chodz do kosciola, pracuj by pracować, kupuj by zaimponować ludziom których nie lubisz. Niewolnik.- 16 38
-
2022-06-27 19:03
Cos ci sie pomieszalo misiu.
Cos tam słyszałeś ale chyba co drugie słowo ci umknęło.
- 0 0
-
2022-06-26 16:52
Powiedział to człowiek
Wychowany na malyszomanii, kubicomanii czy The Kelly Family. Teraz hitem jest conczita wurst i mata
- 24 8
-
2022-06-27 11:20
Trochę racji (1)
Pan ma, ale co jest złego w tym, że mężczyzna pomaluje sobie paznokcie czy dba o cerę? Przeszkadza to Panu w funkcjonowaniu? Jeśli tak lub Pana to denerwuje to problem jest u Pana a nie u tego mężczyzny, konflikty zbrojne zawsze były i będą a to czy to pokolenie będzie bronić swojego kraju to nigdy nie wiadomo, bo duży wpływ na to mają rządy, tolerancja itd. Ja osobiście nie chciałbym walczyć za kraj, który zamiast dbać o swoich obywateli to im tylko pogarsza sytuację.
- 2 11
-
2022-06-27 12:33
Nie walczy się za rząd tylko za kraj, w obronie ojczyzny w której będzie się u siebie w domu, a nie na wiecznej obczyźnie bez własnego domu. Po wojnie tworzy się nowy rząd jesli rządzący podczas wojny sie nie sprawdził.
Właśnie do ludzi takich jak Pan był skierowany komentarz do którego się Pan odniósł.- 5 3
-
2022-06-27 11:23
Trochę racji
Pan ma, ale co jest złego w tym, że mężczyzna pomaluje sobie paznokcie czy dba o cerę? Przeszkadza to Panu w funkcjonowaniu? Jeśli tak lub Pana to denerwuje to problem jest u Pana a nie u tego mężczyzny, konflikty zbrojne zawsze były i będą a to czy to pokolenie będzie bronić swojego kraju to nigdy nie wiadomo, bo duży wpływ na to mają rządy, tolerancja itd. Ja osobiście nie chciałbym walczyć za kraj, który zamiast dbać o swoich obywateli to im tylko pogarsza sytuację. Ludzie chcą być youtuberami bo to są ich autorytety, dla Pana mógłby być kiedyś jakiś piosenkarz lub polityk a że czasy się zmieniają, powstają nowe zawody to są i inne autorytety. Naukowców itd. brakuje, bo w Polsce, system nauczania leży i nie zachęca tylko odstrasza od nauki, pensje też nie są wielkie za tę wiedzę co trzeba posiadać. Wolałby Pan robić to co lubi i się niezbyt narobić a zarabiać załóżmy 15 tys. czy jednak robić to co Pan lubi, mieć ogromną wiedzę oraz dużo pracy za 6-8 tys?
- 5 4
-
2022-06-27 09:29
same ksiezniczki...widuje takie dwie, nieustajace dzieciaczki szukajace egzaltacji
- 5 0
-
2022-06-27 02:23
Zawsze będzie jakiś kwiatek
Nie do końca, dzieci sąsiadki mają ambicje i studiują medycynę oraz prawo. Nie ma co generalizować, choć i kwiat młodzieży pod blokiem widać.
- 13 1
-
2022-06-26 16:37
Jeśli na nich narzekasz, (1)
to musisz zdać sobie sprawę z tego, że ktoś był odpowiedzialny za ich wychowanie. Jeśli wybierają flagi zamiast słuchania dziadów, najwidoczniej istnieje jakaś przyczyna;) Polecam szkiełko skierować w swoją stronę - mniej wygodne, ale bardziej konstruktywne.
- 18 33
-
2022-06-26 16:47
Jeżeli ktoś był odpowiedzialny
To napewno nie ja. Moje dziecko ma 5lat
- 24 7
-
2022-06-26 16:41
uważasz, że nikt nie jest niepowtarzalny i jedyny w swoim rodzaju? o.O
i nie wrzucaj wszystkich do jednego worka
- 4 10
-
2022-06-26 18:26
Opinia wyróżniona
Moim zdaniem (1)
...ktoś kto narzeka na młode pokolenie jest po prostu osobą która tego pokolenia nie rozumie. Najczęściej bierze się to z braku otwartości i zwykłego ,,zgrzybienia" które często ma miejsce w późnym wieku gdzie człowiek nie mających żadnych zainteresowań nie potrafi się dogadać z innymi ludźmi (a tym bardziej tymi w młodszym wieku). Jego główny temat to narzekania na wszystko co inne i wspominania jak to kiedyś było super dobrze albo super źle (jakby było się czym chwalić). Młodzież jest wspaniała, wnosi dużo świeżości do stęchniałej rzeczywistości, a że są wśród nich tacy co są w porządku i nie jest rzeczą normalną dla ludzi w każdym wieku. Poza tym jeśli już uogólniamy (co jest zresztą wg. mnie domeną ludzi głupich) i wyrażamy się negatywnie na temat młodzieży czy dzieci to uogólnijmy w drugą stronę i zastanówmy się kto je wtedy wychowuje jak nie głupi dorośli....
- 14 35
-
2023-01-13 22:14
asassa
Niezłe mi "pokolenie" patologii i patorapu
- 0 0
-
2023-01-13 22:13
Narzekam
Ja tam narzekam na swoje własne,nienawidze go,teraz wszechobecna patologiaa,patusy i słuchanie "patorapu" Szkoda,że nie żyłam w latach 80-tych...wtedy bym się odnalazła ;-;
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.