• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Horda barbarzyńców opanowała Ergo Arenę. Wybitny show Slipknota

Patryk Gochniewski
8 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Wypchana po brzegi Ergo Arena była świadkiem niesamowitego widowiska. Horda barbarzyńców, która zwie się Slipknot, przyjechała i zrobiła taki dym, że aż dziwne, że hala jeszcze stoi na swoim miejscu. Żyje się po to, aby doświadczać takich koncertów. Absolutnie fenomenalny, dopracowany w najmniejszym szczególe, ale jednocześnie w pełni szczery metalowy show - oto, co dostali fani amerykańskiego zespołu.



Ciężkie brzmienia - najbliższe koncerty w Trójmieście


Czy Ergo Arena powinna zdecydować się na poprawę akustyki?

Jest taka piosenka Slipknota, która nazywa się "Pulse of the Maggots". Tytuł, w luźnym tłumaczeniu, można odczytać jako to, co widzimy, kiedy w jednym miejscu znajduje się wiele larw czy robaków. Faktycznie przypomina to pulsowanie. Ten utwór w Trójmieście nie wybrzmiał, ale to, co działo się wśród publiczności, to był właśnie ten puls. Zresztą fani Slipknota to "maggots" właśnie.

Amok. To chyba będzie najlepsze słowo, aby opisać atmosferę, która panowała od pierwszych do ostatnich taktów tego koncertu. Ludzie oszaleli. Dosłownie. Nikt nie dawał sobie nawet chwili na wytchnienie. A dla Slipknota to była tylko woda na młyn. Co oni tam wyprawiali! To przechodzi ludzkie pojęcie.

Zamaskowana horda z Des Moines w stanie Iowa sieje spustoszenie już od 23 lat. Długo. W tym czasie było mnóstwo burzliwych okresów - śmierć, kłótnie, nałogi, widmo rozpadu. Te wszystkie sztormy udało się jednak przepłynąć i dziś Slipknot jest w formie absolutnie mistrzowskiej. Pokazali to w Ergo Arenie. Pokazują to na całej tej trasie. Ta dziewiątka, z Coreyem Taylorem na czele, urodziła się po to, aby grać koncerty. To jest ich żywioł. Scena jest ich środowiskiem naturalnym.

A jeśli jeszcze ma się naprzeciwko siebie taką publikę jak ta w niedzielę, nie można zrobić nic innego, jak zagrać z przysłowiowej wątroby. Tu nie było się do czego przyczepić. No dobra, było, ale to zostawmy na koniec. Przekrojowa setlista, złożona z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych utworów. Do tego utwór świeżutki, zapowiadający płytę, która ukaże się 30 września. Zwierzęca energia, genialny kontakt z publicznością, efekty w postaci iskier, buchającego ognia, dymu.

No i ta scena. Przypominająca toksyczne pustkowie wymieszane z industrialną halą przemysłową. Cała w ledach, które albo dawały odpowiedni klimat kolorami, albo pojawiały się na nich wizualizacje. Albo... publiczność. Kiedy na "Spit it Out" wszyscy ukucnęli, aby w końcu wystrzelić pod sam dach, na ekranach można było zobaczyć, jak to wygląda ze sceny. Fantastyczne obrazki.

Obiekty koncertowe w Trójmieście


W ogóle Slipknot grał tak, jak powinno się grać dla tak oddanej publiczności. Bez półśrodków. Corey Taylor wielokrotnie podkreślał, jak bardzo cieszą się, że mogą ponownie zagrać w Polsce. Wielokrotnie też był oniemiały z powodu tego, co działo się pod sceną. I też trudno mu się dziwić. Dla takich publiczności się występuje. Taką publiczność chce się mieć chociaż raz w trakcie kariery. Podobnie jak Slipknot mogę się wszystkim państwu, którzy byli w Ergo Arenie, ukłonić w pas. W swoim życiu widziałem już setki koncertów, a co za tym idzie setki widowni. Jednak takiego czegoś jak w niedzielę chyba jeszcze nie doświadczyłem. To był obłęd.

Tego wieczoru wszystko do siebie pasowało. Wszystko ze sobą zagrało. Muzyka, zespół, ozdobniki, pirotechnika, scena, publiczność. Kiedy te wszystkie części składowe idealnie ze sobą współgrają, zupełnie inaczej odbiera się koncert. Staje się on przeżyciem. Wspomnieniem, do którego będzie się wielokrotnie wracać i zawsze będzie ono żywe.

Czy będzie to ostatnie edycja Soundrive Festival?



Dobrze, wróćmy jednak do tego wspomnianego "ale". Do Slipknota nie można się przyczepić. Klasa światowa. Niestety Ergo Arena znów pokazała wszystkie swoje mankamenty związane z dźwiękiem. Od samego jej początku, przy niemal każdym koncercie, wytyka się, że brzmienie tam jest fatalne. W niedzielę to był jednak dramat. To miejsce nie nadaje się do takiej muzyki. Do żadnej tak naprawdę. Podczas koncertu Slipknota była ściana dźwięku, a raczej hałasu. Wokal momentami był kompletnie niesłyszalny, a cała reszta całkowicie się ze sobą mieszała, tworząc nierzadko kakofonię.

Na szczęście nie zmieniło to odbioru koncertu, bo wszyscy znali piosenki, wszyscy znali słowa, wszyscy bawili się tak, jakby jutra miało nie być. Jednak wciąż szkoda - gdyby to było odpowiednio nagłośnione, wrażenia byłyby jeszcze lepsze.

Niemniej, oddając cesarzowi co cesarskie, Slipknot jest w swojej życiowej formie. Ten koncert był wyjątkowym przeżyciem. I pokazał też, co to znaczy być światową gwiazdą muzyki. Tylko najwięksi tak grają. Z taką pasją, szczerością, charyzmą, zaangażowaniem i z takim rozmachem. Droga hordo z Des Moines - czapki z głów. Zapraszamy ponownie.

Wydarzenia

Slipknot (8 opinii)

(8 opinii)
169 - 339 zł
ciężkie brzmienia

Miejsca

Zobacz także

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

  • Jakim cudem kompletnie nieczytelne brzmienie może nie zmienić odbioru koncertu? Miałem kiedyś okazję być na takim występie i tak - znajomość utworów pomagała, ale było to bardzo frustrujące doświadczenie.

    • 15 0

  • Koncert jako show super, ale nagłośnienie mocne 0/10... Serio, po co robić takie koncerty w Ergo? Płacisz 300 złotych i w zamian dostajesz uszkodzenie słuchu XD

    • 14 0

  • Niesamowita energia! Byłem wczoraj na tym koncercie. Wprawdzie nie jestem jakimś wielkim fanem Slipknota, a bilet kupiłem bardziej "od czapy" - były dostępne kilka dni przed imprezą. Wspaniała atmosfera, niespotykany nigdzie indziej klimat. Ale tak... Słuch powoli odzyskuję ;)

    • 5 0

  • (4)

    Kiedyś słuchałem zespołów z tego nurtu metalcore, numetal czy posthcore typu Korn Deftones soad Slipknot , limp bizkit to wogole był raczej żart, pierwsze płyty zazwyczaj byly bardzo dobre jak dla odbiorcy nastolatka czy w młodym wieku, teraz ta muzyka mnie bardziej śmieszy niż byłbym skłonny traktować ją poważnie, porównajmy ten podgatunek od którego odzegnywali się na pewnym etapie sami twórcy chociażby z Black metalem czy jazzem, słabo to wypada, ale najwidoczniej wszystko mialo swój czas i miejsce tak jak i zespoły tego typu i ich popularność

    • 7 6

    • (1)

      Deftones ładnie się zestarzał, ale w ich muzyce zawsze było coś więcej, niż u konkurencji.

      • 3 0

      • Racja, tworzyli bardziej ambitnie po White pony szybko uciekli spod łatki zespołu numetalowego rapcorowego jakich to wtedy powstawało na pęczki typowo w celach markeringowo komercyjnych

        • 3 1

    • (1)

      Ja słuchałam w liceum Korna, Limp Bizkit i Guano Apes, teraz wstyd się przyznać, chociaż z drugiej strony te zespoły otworzymy mi nastolatce głowę na cięższe brzmienia. Na szczęście kiedyś pożyczyłam od koleżanki kasetę Toola i w końcu to było to.

      • 2 1

      • Tool to jednak inna wyższa półka, nawet w czasie popularności tego około metalowego progresywnego nurtu

        • 2 0

  • I za (1)

    te brednie ludzie jeszcze płacą? Co to za przyjemność stać w kupie, być ogłuszanym przez ryk i łomot. I do tego jeszcze ten straszliwy zaduch.

    • 7 10

    • Bo to wciąż sztuka, chodzbys samo granie na gitarze, ale do tego trzeba mieć jakiś iloraz inteligencji żeby to pojąć

      • 0 0

  • I znowu

    wow-y, i znowu jak nie ciężko powiedzieć, to ciężko usłyszeć itd., czyli język polskawy wyparł zupełnie przyzwoity język polski.

    • 3 0

  • Jeśli (3)

    to jest muzyka, to ten współczesny świat jest do szczętu porąbany!

    • 8 12

    • Dla każdego coś miłego.

      Nie wszyscy muszą słuchać disko polo.

      • 4 0

    • A przytocz no definicje muzyki. Ocenimy. (1)

      • 5 0

      • Umpa Umpa

        Umcyk Umcyk

        • 3 0

  • Chciałbym pozdrowić

    Wszystkich którym podobał się koncert.

    • 8 1

  • 300 zł (3)

    za bilet? Ktoś specjalnie jechał aż 400 km? Ludzieee, czy was do imentu po-ło???!!!

    • 4 13

    • Wyobraź sobie że dla kogoś te 300 zł to dwie godziny pracy.

      A jechał na koncert samochodem, którym lubi jeździć dla przyjemności.

      I co wtedy?
      Też uznasz ze go po....ło?

      • 9 0

    • To akurat dość normalne - jeśli dla kogoś muzyka to pasja, to ani 300 zł za bilet, ani jazda przez całą Polskę problemem nie jest.

      • 7 0

    • Tak

      Ja jechałem 820 km i tak, warto.

      • 0 0

  • Byłem i potwierdzam - akustyka w Egro Arenie to dno (1)

    W 101% zgadzam się z autorem artykułu dot. "akustyki" Ergo. Żaden szanujący się zespół nie powienien tam występować.
    Byłem na koncercie wszytskie zespoły dały niesamowitą energię tylko tak cholernie szkoda że jakość dżwięku jest tam tak koszmarna!!

    • 14 0

    • Ktoś jest jeszcze zdziwiony akustyką? 90% Koncertów z cięższym brzmieniem tutaj tak wygląda. Kto liczył na dobre nagłośnienie powinien sprawdzić temat

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

Juwenalia Gdańskie 2024 (40 opinii)

(40 opinii)
75 - 290 zł
Kup bilet

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years! (1 opinia)

(1 opinia)
159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Pierwsza niedziela Jarmarku św. Dominika to tradycyjnie: