• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mural promujący trzeźwość za kierownicą przy gdyńskim dworcu

Patryk Szczerba
7 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Mural jest najlepiej widoczny po wyjściu z dworca SKM. Widzą go także doskonale kierowcy jadący ul. Dworcową. Mural jest najlepiej widoczny po wyjściu z dworca SKM. Widzą go także doskonale kierowcy jadący ul. Dworcową.

Pozostanie w Gdyni przez miesiąc i ma oprócz artystycznych walorów przypominać kierowcom o tym, by nie wsiadać po alkoholu za kierownicę. Podobne ścienne malowidła pojawią się w czterech miastach w Polsce.



Jak oceniasz inicjatywy promujące trzeźwość za kierownicą?

Mural na frontowej ścianie budynku przy ul. Starowiejskiej 47 zobacz na mapie Gdyni został zaprojektowany - podobnie jak malowidła w Warszawie, Lublinie i Poznaniu - przez Europejską Fundację Kultury Miejskiej w ramach kampanii "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu". Jej celem jest promowanie wśród kierowców trzeźwości za kółkiem.

Bezpieczeństwo w ruchu drogowym to towar

W zeszłym roku policjanci rozdawali kierowcom naklejki "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu", którą można było nakleić na tylnej szybie samochodu. W tym roku, oprócz naklejek, organizatorzy akcji jako środek przekazu wybrali wielkoformatowe realizacje malarskie w przestrzeni miejskiej. Każdy z murali zajmują ponad 400 m.kw.

- Hasło "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" wyeksponowane na ścianie przy dworcu, który żyje 24 godziny na dobę zwłaszcza w wakacje musi spełnić swoją funkcję edukacyjną. Trzeba szukać coraz bardziej nowych form dotarcia do uczestników ruchu drogowego. Bezpieczeństwo w ruchu drogowym jest towarem, które musi być dobrze rozreklamowane w środkach masowego przekazu. Mural nadaje się do tego idealnie - wyjaśnia młodszy inspektor Marek Konkolewski z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Mural, posługujący się stylistyką retro, imituje egzemplarz gazety z lat 50. - fikcyjnego "Kuriera Bałtyckiego". W Gdyni dotyczy bezpiecznego powrotu z wakacji, a w innych miastach jazdy rowerem, rodzinnego podróżowania lub przejażdżki z przyjaciółmi. Wszędzie zaś odpowiedzialności podczas jazdy za kółkiem i na trzeźwo.

Koszt pomalowania ściany, dzierżawy powierzchni oraz przywrócenia do stanu poprzedniego zostanie pokryty przez organizatorów kampanii.

Najważniejsza skala dotarcia

- Bardzo trudno uzyskać dostęp do takiej ściany latem, a chodziło o to, by murale pojawiły się w takim miejscu, by przekaz dotarł do jak największej liczby uczestników ruchu drogowego. Współpracujemy z fundacją Street Art, której pracownicy zrobili to profesjonalnie. Mamy szansę, że w łańcuchu prewencji mamy swoją rolę do przekazania, także producenci piwa - wyjaśnia Danuta Gut ze Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, który partycypuje w kosztach kampanii.

Akcji patronuje Ministerstwo Gospodarki, a wsparcie dla działań zapowiedział także Główny Inspektorat Ruchu Drogowego oraz Polska Izba Paliw Płynnych. Policjanci nie ukrywają, że właśnie takie inicjatywy powodują, że świadomość polskich kierowców rośnie.

- Do końca czerwca tego roku zatrzymaliśmy w województwie pomorskim 3 tys. nietrzeźwych kierowców W poprzednim roku ta liczba była podobna. Na takie liczby ma wpływ liczba kontroli, która z roku na rok rośnie. W zeszłym roku było to 700 tys. badań. Dysponujemy też lepszym sprzętem. Coraz więcej złapanych to kierowcy, którym alkohol pozostał w organizmie po tym, jak spożywali go np. wieczorem poprzedniego dnia - wyjaśnia mł. asp. Joanna Skrent z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Czytaj też: Wyjątkowy mural na budynku fundacji dla autystów

Miejsca

Opinie (32) 1 zablokowana

  • Brawa, polać

    dookładnie tak

    • 0 0

  • He he, jeśli ktoś nie wie co jest celem takich projektów to spieszę z wyjaśnieniami. (4)

    Celem jest przytulenie grantów, dotacji tudzież innej publicznej kasy na "projekt" o wydźwięku społecznym, wykonanie go za jakiś procent z tego co się dostanie, najlepiej jeszcze biorąc do wykonania kogoś z ferajny (coby pieniądze się nie marnowały) a potem konsumowanie tego co zostanie na własne zbytki i uciechy.
    Trele morele o akcjach społecznych, edukowaniu, przekazach medialnych to oczywiście po to by ciemny lud to kupił.

    • 17 3

    • zauważ, ze po za "metropolią" (1)

      są inne miasta gdzie nie podchodzą interesownie do akcji społecznościowych ? Lecz maja faktyczne dobre zdrowe i mądre społeczeństwo, a nie patologie od zamysłu po tragiczny finał.

      • 0 1

      • bzdura

        nie badz naiwny/a

        • 0 0

    • (1)

      Celem KAŻDEJ pracy zarobkowej jest wykonanie jej za jakiś procent tego, co się dostanie, a potem konsumowanie tego, co zostanie na własne zbytki i uciechy.

      Więc po co to zrzędzenie?

      • 1 2

      • mam inna definicję pracy zarobkowej

        praca zarobkowa to działanie jakie musimy wykonać żeby w zamian coś otrzymać. Inaczej praca musi być potrzebna i wynikać z tego, że ktoś chce za nią coś zapłacić. Tym się to różni od pracy niezarobkowej.

        Tym samym większość takich pomysłów takich jak ten w artykule nie spełniają definicji pracy, bo ludzie płacący podatki nie potrzebują takiej pracy i takich projektów.

        To nie jest praca zarobkowa tylko "projekt" zamówiony nie przez tych, którzy oczekiwali i byli gotowi za niego zapłacić tylko przez jakichś urzędasów, którzy mieli do dyspozycji nie swoje pieniądze i postanowili je rozdysponować wg własnego uznania.

        Praca zarobkowa byłaby wtedy, gdyby mieszkańcy tego bloku zrzucili się jakąś kwota i przeznaczyli to na wynajęcie kogoś kto by pomalował ścianę, gdyż praca wynikałaby z potrzeby mieszkańców żeby mieć ładną ścianę.

        • 5 2

  • Kierowcy jadący ulicą Dworcową w ogóle nie zwrócą na niego uwagi, bo są skupieni na drodze i przebiegających pieszych. (2)

    Czyli to taki mural dla muralu. I średnio estetyczny w centrum miasta.

    • 9 12

    • Kierowcy też podróżują pociągami, ba nawet chodzą na spacery, duża rzesza osób na wakacjach w trójmieście podróżuje skm. To bardzo dobre miejsce by mural nie tylko trafiał do Gdynian. Gdzie go mieli namalować? Na obwodnicy? :/

      • 0 0

    • Kto ulicą Dworcową wraca w wakacji?

      pytanie takie

      • 2 5

  • kolelny bohomaz jak ten napis w obcych jezykach niedaleko. Szok. (1)

    i pewnie za dotacje unijne, druga grecja normalnie. Przy domku na starowiejskiej też coś niedawno majstrowali z elewacją kamienicy, podejdę zobaczyć.

    • 2 0

    • Good morning Gdynia

      piękny krój!

      • 0 0

  • Ostatnio byłam na spacerze szlakiem gdyńskich murali i przyznam, że jestem zachwycona.

    • 1 2

  • Graffiti (2)

    Władze miasta niech lepiej wezmą sie za nielegalne grafy pewnego klubu bo Gdynia jest moczo-niebieska na każdej dzielnicy aż sie zygac chce...

    • 4 2

    • (1)

      boli co? ma bolec :)))

      • 0 4

      • na kolana patolu !

        • 1 0

  • Ale brzydka jest elewacja tego budynku. Brudna. Świetna wizytówka tego jak szczurasy rządzą w Gdyni i czego się tu teraz przyjezdnych może spodziewac.

    • 1 3

  • ale bzdura!

    kierowcy zamiast na drogę będą patrzeć na idiotyczne murale. Murale w zamyśle "zarządzających" nieruchomościami mają odwrócić uwagę od stanu technicznego nieruchomości. W tym wypadku, jak i reklam w takich miejscach, zwiększają statystykę wypadków i kierowców i pieszych.

    • 1 3

  • abstrahując od kwestii nazywania muralem czegoś co powstaje na zamówienie, zastanawia mnie jedno, mianowicie styl tego malunku jako żywo przypomina mi rysunki i grafiki z tzw "pipboya" w serii gier "fallout" szczególnie postać w lewym dolnym rogu
    ale może to tylko moje odczucia.

    tak na marginesie to w jaki sposób rysunek ma zwiększyć bezpieczeństwo na drodze to mogą wiedzieć chyba tylko jacyś urzędnicy. wzięli by się za remonty a nie malunki.

    • 1 1

  • mural

    A ilu kierowców wysiada z pociągu napisano ze najlepiej widać go po wyjściu z dworca kolejowego

    • 1 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wiosna w ogrodzie (1 opinia)

(1 opinia)
6 zł
targi, kiermasz

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

Juwenalia Gdańskie 2024 (43 opinie)

(43 opinie)
75 - 290 zł
Kup bilet

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Kiedy obchodzimy Katarzynki?