• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Seans przed seansem, czyli 40 minut reklam w kinie

Jakub Knera
3 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Kiedy wybieramy się do kina na seans, bądźmy gotowi na nawet kilkudziesięciominutową projekcję bloków reklamowych. Kiedy wybieramy się do kina na seans, bądźmy gotowi na nawet kilkudziesięciominutową projekcję bloków reklamowych.

Przychodzimy na seans punktualnie i czeka nas kilkadziesiąt minut reklam. Przychodzimy spóźnieni kwadrans i wciąż czeka nas kilkadziesiąt minut reklam. To nie film, to rzeczywistość multipleksów, gdzie reklamy przed projekcją trwają nawet 40 minut.



Co myślisz o długich blokach reklamowych w kinach?

O tym, że reklama jest dźwignią handlu, wiemy nie od dziś. Przypominają nam o tym nie tylko plakaty i banery rozwieszone po całym mieście, ale też reklamy w przerwach między programami w telewizji czy podczas seansów kinowych. O ile kwadrans zwiastunów i reklamówek nikogo, kto do kina uczęszcza regularnie, nie dziwi, o tyle blok reklam rozciągający się do kilkudziesięciu minut może być irytujący.

- W piątek, 30 marca, w Multikinie w Gdańsku przed seansem filmu "John Carter", który miał się rozpocząć o godz. 15:20 wyświetlony został aż 40-minutowy blok reklamowy - pisze nasz czytelnik, pan Szymon. - W jego trakcie wyświetlono 10 minut reklam wewnętrznych Multikina i 29 minut reklam zewnętrznych!

Według danych, które przekazało nam Multikino, blok reklam był krótszy: - Przed projekcją filmu, do której odwołuje się czytelnik, blok reklam i zwiastunów trwał dokładnie 22,5 minuty - informuje Paulina Włodarska, specjalista ds. sprzedaży w sieci Multikino.

Jednak nawet dwadzieścia minut reklam to tylko przykład na to, że multipleksy coraz bardziej przedłużają rozpoczęcie seansu. Wpływa to na zachowanie widzów, którzy, aby ominąć reklamy, na film przychodzą coraz później. Jak takie praktyki uzasadnia Multikino?

- Jeśli chodzi o długość reklam i zwiastunów, które mogą być emitowane przed seansami w kinach, przepisy obowiązującego prawa nie wskazują jakichkolwiek ograniczeń w tym zakresie - wyjaśnia Włodarska. - Staramy się, aby blok reklam i zwiastunów nie przekraczał 23 minut. 12 minut przeznaczamy na blok reklam, a pozostałe 11 minut zajmuje blok zwiastunów.

Blok reklamowy stanowi jednak pośrednią korzyść również dla widzów. Dochody uzyskiwane w ten sposób pokrywają częściowo koszty utrzymania kina oraz zakupu licencji na emisję filmów. Jak tłumaczy Włodarska, likwidacja lub ograniczenie bloku reklamowego skutkowałyby podniesieniem cen biletów. A to mogłoby być jeszcze większą uciążliwością dla widzów.

Opinie (392) 6 zablokowanych

  • !!! (1)

    Jeżeli sprawdzając repertuar kina widzę informację, że dany film rozpoczyna się np. o 21:00, to będąc w kinie dokładnie o tej godzinie, powinienem być świadkiem rozpoczęcia tego filmu. Aby taka informacja była PRAWDZIWA I WIARYGODNA, film powinien rozpocząć się o FAKTYCZNIE o 21:00. Tymczasem dobrze wiemy, że to bzdura, bo prawie pół godziny (albo nawet do 40 min, jak powyżej w artykule) zostaje nam zabrane na reklamy! Jak dla mnie, jest to nic innego jak BRAK SZACUNKU wobec widza i oszukiwanie ludzi. Kupując bilet na FILM w kinie chcę obejrzeć... FILM! I PUNKTUALNIE o godzinie ZGODNEJ z rozpowszechnianym repertuarem!

    • 29 1

    • przecież TV robi tak samo (co nie znaczy że to jest wytłumaczenie)

      w programie godzina rozpoczęcia filmu = czasowi startu pierwszej reklamy

      • 3 2

  • spec. ds. marketingu 'bla bla bla..' (3)

    Jasne, kina na tym zarabiają a ceny biletów i tak są drogie. Wyjście 4os. rodziny to 100zł !!

    • 17 0

    • jak 100zł ?

      chyba że bez dodatków ?

      • 1 0

    • W DZISIEJSZYCH CZASACH W POLSCE WSZYSTKO(!!!) JEST DROGIE.NIESTETY:(((

      • 1 0

    • wyjście do teatru 4 osobowa rodziną na dobry spektakl ? 240 zł :) dziękuję

      • 0 1

  • Z innej beczki:

    Czy reklamy w ogóle jeszcze przynoszą efekt? Wydaje mi się, że przy takim ich nasileniu wszyscy powinni byli dawno się na nie uodpornić i traktować jako szum tła.

    • 10 0

  • zakładzik z Panią Pauliną

    a ja się chętnie założę z Panią Pauliną, że jak ludzie przestaną chodzić do na filmy to ceny biletów wcale nie wzrosną, wręcz przeciwnie - spadną !!!! i co specjalisto ds. sprzedaży ?? zakład stoi ?? reklamy nie pokrywają żadnego funkcjonowania multipleksu - pokrywają wyłącznie pazerność właściciela na kasę !!! i napędzają sprzedaż śmieciowego żarcia typu popcorn....
    i jeszcze jedno - bardzo proszę nie mylić multipleksów z kinami - to są dwa zupełnie inne światy

    • 16 1

  • Ja chodzę do Klubu Filmowego w Gdyni.Bez bzdurnych reklam i tanio.

    • 15 0

  • żaden miłosnik kina nie korzysta z multipleksu, zwłaszacza miłośnik z grubym

    portfelem.

    • 0 0

  • no i chciej człowieku być legalny

    nic tylko piratować

    • 2 0

  • OBNIŻYĆ BILETY TO BĘDZIE KOMPLET WIDZÓW I NIE BĘDZIECIE MUSIELI PUSZCZAĆ TAK DŁUGO TYCH IDIOTYCZNYCH REKLAM

    • 4 1

  • kino a teatr!

    przestałem chodzić do kina; podoba mi się w IMAX bo tam siedząc w środku widzę potężny wklęsły ekran; w trójmieście siedząc w środku sali widzę z daleka nie za duży ekran który jest proporcjonalny do typowego 40-50" telewizora w domu przed kanapą;
    poza tym na kino wydaję 25 lub 30zł/os podczas gdy za tyle samo można już iść do teatru a za niewiele więcej naprawdę na super spektakl który może trwać 2.5 godziny a nie tak jak niektóre filmy 1.5 i wrażenia są na bardzo długo...
    polecam teatr, szczególnie doceniają to kobiety, zabierajcie je do teatru!

    • 8 0

  • Szanowna Pani Włodarska

    "likwidacja lub ograniczenie bloku reklamowego skutkowałyby podniesieniem cen biletów". Wtedy już nikt nie przyjdzie do kina, więc ciekawe kogo będa zwalniać???

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wiosna w ogrodzie (1 opinia)

(1 opinia)
6 zł
targi, kiermasz

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

Juwenalia Gdańskie 2024 (50 opinii)

(50 opinii)
75 - 290 zł
Kup bilet

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się Dyrektor Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych?