• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia w reklamie sieci handlowej. Za darmo

Patryk Szczerba
30 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Spot telewizyjny sieci Lidl

W reklamie pojawia się wiele ujęć z Gdyni.


Bohaterami jednej z ostatnich reklam telewizyjnych sieci Lidl zostało małżeństwo z Gdyni. Sceny były kręcone m.in. w Orłowie. Co ciekawe, miasto za udział w spocie nic nie zapłaciło, a urzędnicy o takiej promocji miasta dowiedzieli się od nas.



Czy oglądając reklamy zwracasz uwagę na to, gdzie była kręcona?

Od kilku tygodni w telewizyjnych blokach reklamowych pojawią się spoty Lidla w ramach kampanii "Więcej radości z życia". Bohaterami jednej z reklam jest małżeństwo z Gdyni, które pojawi się m.in. na plaży w Orłowie.

Z podpisu można dowiedzieć się, że w reklamie wystąpili MonikaWojciech Kosiccy. Kobieta opowiada w pierwszych sekundach reklamy, że kocha naturę, a morze jest naprawdę piękne, więc wspólnie z mężem cieszą się, że tu mieszkają. Pokazując przy okazji swoje córki i mieszkanie, opowiadają o swoim życiu i posiłkach. Zachwalają jogurt naturalny oferowany przez dyskont.

Gdynia nic nie zapłaciła i nic nie wiedziała



O reklamę postanowiliśmy zapytać urzędników odpowiedzialnych za promocję i PR w gdyńskim magistracie. Ci nie ukrywali zaskoczenia pytaniem, odpowiadając, że nie znają spotu i zastrzegając, że miasto na pewno nic nie zapłaciło za to, by był kręcony w Gdyni.

Pytania o udział miasta w reklamie ewentualne koszty i powody wyboru Gdyni jako tła dla reklamy zadaliśmy sieci Lidl. Przedstawiciele nie odnieśli się do pytań, czy powiadomili magistrat, jakie były ewentualne koszty z budżetu i dlaczego wybrali bohaterów z Gdyni. Tłumaczą za to, że najważniejsi w spocie są ludzie.

Lidl: prezentujemy klientów z różnych części Polski



- Bohaterami kampanii są nasi klienci, którzy na co dzień robią zakupy w sklepach Lidl. W powstałych spotach reklamowych, dzielą się doświadczeniami z osobami, które nie miały okazji korzystać z usług naszej sieci oraz nie znają produktów marek Lidla. Opowiedzą również o tym, jak pełniej cieszyć się życiem każdego dnia dzięki oszczędności czasu oraz pieniędzy - opowiada Aleksandra Robaszkiewicz z sieci Lidl Polska.
Dodaje, że sieć będzie kontynuować kampanię klientami z różnych części Polski.

Gdańsk i Gdynia chętnie promują się w serialach



Udział w telewizyjnych przedsięwzięciach to dla miast szansa na promocję w całej Polsce i niej jest niczym nowym. Zjawisko nazwane city placement ma już wieloletnią tradycję.

Najwierniejsi fani pamiętają, że przed laty w Gdyni dwukrotnie odbyła się impreza pod nazwą "Zlot fanów M jak miłość". Ekipa spotykała się z widzami na pl. Grunwaldzkim, a w mieście kręcono także niektóre odcinki serialu.

Próbą płatnej promocji miasta w telewizji był serial "Linia życia", którego losy bohaterów producenci postanowili umieścić w Gdyni. W 2011 roku na antenie Polsatu widzowie mogli podglądać krajobrazy plaży w Orłowie, luksusowe apartamenty Sea Towers, fragmenty Skweru Kościuszki i Bulwaru Nadmorskiego. Pojawiło się nawet sopockie molo i słynny "Monciak". W ramach współpracy produkcyjnej stacji przekazano 60 tys. zł, produkcja furory nie zrobiła.

Później Gdynia gościła w serialu "Krew z krwi" stacji Canal+. Fani z pewnością pamiętają o tym, że w 2013 roku piąty sezon serialu TVP "Rodzinki.pl" zainaugurowano specjalnym odcinkiem w Gdyni. Boscy odwiedzili Orłowo, Centrum Nauki Experyment, śródmiejską plażę, a nawet ORP "Błyskawicę". Jeden odcinek popularnej serii kosztował Gdynię 90 tysięcy złotych.

W 2015 roku Gdynia wydała 250 tys. zł za to, by być tłem serialu TVN "Aż po sufit", który przemknął przez ramówki telewizyjne jak meteor.

Na udział w serialach skusił się też Gdańsk

W 2014 roku gościł ekipę TVN, która zdecydowała się tu nakręcić szóstą serię "Prawa Agaty". Odgrywających główne role Agnieszkę Dygant, Leszka Lichotę czy pochodzącą z Trójmiasta Darię Widawską, można było zobaczyć na Głównym Mieście, nad Motławą czy na plaży w Brzeźnie.

Popularność i spora widownia serialu przełożyły się na cenę promocji Gdańska. Miasto zapłaciło za udział w serii 295 tysięcy złotych. Dodatkowe 160 tysięcy z miejskiej kasy pochłonęła druga wizyta twórców serialu, którzy dogrywali w Gdańsku kilka scen z siódmego, ostatniego sezonu "Prawa Agaty".

Czytaj więcej: Te seriale kręcono w Trójmieście

Przy okazji promocji przez telewizję warto wspomnieć dwa koncerty sylwestrowe, organizowane nie tak dawno przez Polsat na skwerze Kościuszki w Gdyni, czy koncerty świąteczne na Długim Targu w Gdańsku transmitowane w TVP. Do obydwu imprez trzeba było dołożyć pieniądze z budżetów miast.

Czytaj więcej: Sylwester w Gdyni z Polsatem: koszty

Opinie (149) 5 zablokowanych

  • (3)

    Obserwując Instagram, w ostatnich dniach mamy wysyp celebrytów odpoczywających w Gdańsku :)

    • 12 0

    • (1)

      To się nazywa pi ar

      • 0 0

      • A nie aj pi????

        • 0 0

    • Zgadza się same geje

      • 1 0

  • O jakiej formie promocji???

    Ani razu nie padło tam słowo Gdynia, czy Orłowo. Widzowie z Polski tak samo rozpoznają Orłowo jak Międzyzdroje, Rewę, Sopot, czy Kołobrzeg. Czyli nie rozpoznają.

    • 6 0

  • Robić,robić bo nie zaplace....

    • 1 0

  • 07 zgłoś się ...to był serial promujący 3miasto... (1)

    • 1 1

    • jeszcze z lat 90tych Radio Romans :)

      Z wejściówka na panoramę Starego Miasta

      • 2 1

  • urzędnicy z Gdyni to ogólnie nie wiedza co dzieje się w mieście. (12)

    • 258 25

    • jak każda reklama wprowadza w błąd (1)

      jedno ale w Gdyni nie ma morza, tylko zatoka Gdańska, teraz już z odchodami mieszkańców Gdańska.

      • 7 3

      • Zatoka to też morze i o dziwo cumują tu o wiele większe statki nią w Gdyni /za wyjątkiem Sztucznie wybudowanych pirsów wysuniętych chen w morze dla rafinerii. Pamiętaj że morzem nazywamy wszelkie duże akweny wodne /Oceany ,morza ,zatoki itp. Tak samo jak na statku są ogólnie marynarze których to dzieli się na pełnione przez nich funkcje.-Kpt,St. mechanik , Chiff pokładowy , Bosman ,Starszy marynarz itd.

        • 1 0

    • Za to trolle portalowe są na bierząco :) (6)

      • 14 23

      • gdyński urzednik to analfabeta:))) (4)

        • 16 4

        • i to wszystko na co Cię stać (3)

          wyzwiska,
          cały pis i Kaczyński,
          na fakty i dowody reagują wyzwiskami

          • 7 12

          • Co ma Kaczyński do braku znajomości ortografii ? (2)

            • 8 1

            • To że wpisy dokonują trolle analfabeci a nie urzędnicy .Trzeba być wyjątkowo złośliwy by tego nie dostrzec. albo byś zaślepionym zwolennikiem PISu .Partii która prowadzi Polskę do upadku. To dzięki nim zabrano nam niewyobrażalną kwotę 24 miliardów EU. Wszystko przez pieniactwo,które przeniosło się i na Was.

              • 1 5

            • On ma chorobę psychiczną, wszędzie widzi Kaczyńskiego.

              • 8 1

      • Wojtek - pisze się "bieżąco", od "biegać" ;)

        • 21 3

    • ciekawe czy będzie coś o tym, że szczurek sprzedaje PEWIK?

      kupią pewnie Niemcy albo francuzi i będzie jak w Gdańsku

      • 11 3

    • ja

      super

      • 3 1

    • dobra już wszyscy morddy w kubeł, ja zapłacę

      daje piątaka

      • 6 4

  • Chciałabym zauważyć, że w Gdyni nie ma morza. Jest Zatoka Gdańska, która jest częścią morza.

    • 3 3

  • Ooo super będzie o nas głośno (1)

    u naszych sojuszników Niemców

    • 31 12

    • O was nie bo danzinga nie pokazali :)

      • 1 0

  • (3)

    Jakoś mnie to nie dziwi. Prowadzę od dawna firmę w Gdyni. Kilka lat temu mój produkt dostał fajne wyróznienie i niezłą nagrodę, Była gala, oferty itp. Jakis dział PR i promocji UM z Gdyni oferował mi, że chętnie się spotkają i zadzwonią, żeby ustalić termin. Tak prężnie działają, że do dzis się nie odezwali

    • 8 0

    • No tak ale deski sedesowe ? To już wolę jogurt

      • 0 1

    • jak już ruszy kampania wyborcza to szczur do ciebie zadzwoni:) (1)

      • 1 0

      • Dzięki za info, ale nie będę mógł odebrać

        • 0 1

  • wow ale super, kochany LIDL

    nie mogę się nadziwić, że pokazano Orłowo, to fenomen, bo przecież klif nie pokazany został jeszcze nigdy w tv zwłaszcza w videoklipach. Niesamowite, idę się popieścić z wrażenia.

    • 3 2

  • Babie Doły (3)

    a scenę z "Czterech pancernych i psa", w której Janek poznaje ojca kręcono na plaży w Babich Dołach. To była promocja.

    • 8 1

    • (1)

      Krynica morska

      • 0 1

      • A tła torpedowni..

        • 0 1

    • I bulwar w Klossie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Strefa Trojmiasto.pl na Juwenaliach

w plenerze, gry

Juwenalia Gdańskie 2024 (51 opinii)

(51 opinii)
75 - 290 zł
Kup bilet

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years! (1 opinia)

(1 opinia)
159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Wróżba "Cztery filiżanki" polega na chowaniu: listka, monety i obrączki. Co ma symbolizować listek?