• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia w reklamie sieci handlowej. Za darmo

Patryk Szczerba
30 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Spot telewizyjny sieci Lidl

W reklamie pojawia się wiele ujęć z Gdyni.


Bohaterami jednej z ostatnich reklam telewizyjnych sieci Lidl zostało małżeństwo z Gdyni. Sceny były kręcone m.in. w Orłowie. Co ciekawe, miasto za udział w spocie nic nie zapłaciło, a urzędnicy o takiej promocji miasta dowiedzieli się od nas.



Czy oglądając reklamy zwracasz uwagę na to, gdzie była kręcona?

Od kilku tygodni w telewizyjnych blokach reklamowych pojawią się spoty Lidla w ramach kampanii "Więcej radości z życia". Bohaterami jednej z reklam jest małżeństwo z Gdyni, które pojawi się m.in. na plaży w Orłowie.

Z podpisu można dowiedzieć się, że w reklamie wystąpili MonikaWojciech Kosiccy. Kobieta opowiada w pierwszych sekundach reklamy, że kocha naturę, a morze jest naprawdę piękne, więc wspólnie z mężem cieszą się, że tu mieszkają. Pokazując przy okazji swoje córki i mieszkanie, opowiadają o swoim życiu i posiłkach. Zachwalają jogurt naturalny oferowany przez dyskont.

Gdynia nic nie zapłaciła i nic nie wiedziała



O reklamę postanowiliśmy zapytać urzędników odpowiedzialnych za promocję i PR w gdyńskim magistracie. Ci nie ukrywali zaskoczenia pytaniem, odpowiadając, że nie znają spotu i zastrzegając, że miasto na pewno nic nie zapłaciło za to, by był kręcony w Gdyni.

Pytania o udział miasta w reklamie ewentualne koszty i powody wyboru Gdyni jako tła dla reklamy zadaliśmy sieci Lidl. Przedstawiciele nie odnieśli się do pytań, czy powiadomili magistrat, jakie były ewentualne koszty z budżetu i dlaczego wybrali bohaterów z Gdyni. Tłumaczą za to, że najważniejsi w spocie są ludzie.

Lidl: prezentujemy klientów z różnych części Polski



- Bohaterami kampanii są nasi klienci, którzy na co dzień robią zakupy w sklepach Lidl. W powstałych spotach reklamowych, dzielą się doświadczeniami z osobami, które nie miały okazji korzystać z usług naszej sieci oraz nie znają produktów marek Lidla. Opowiedzą również o tym, jak pełniej cieszyć się życiem każdego dnia dzięki oszczędności czasu oraz pieniędzy - opowiada Aleksandra Robaszkiewicz z sieci Lidl Polska.
Dodaje, że sieć będzie kontynuować kampanię klientami z różnych części Polski.

Gdańsk i Gdynia chętnie promują się w serialach



Udział w telewizyjnych przedsięwzięciach to dla miast szansa na promocję w całej Polsce i niej jest niczym nowym. Zjawisko nazwane city placement ma już wieloletnią tradycję.

Najwierniejsi fani pamiętają, że przed laty w Gdyni dwukrotnie odbyła się impreza pod nazwą "Zlot fanów M jak miłość". Ekipa spotykała się z widzami na pl. Grunwaldzkim, a w mieście kręcono także niektóre odcinki serialu.

Próbą płatnej promocji miasta w telewizji był serial "Linia życia", którego losy bohaterów producenci postanowili umieścić w Gdyni. W 2011 roku na antenie Polsatu widzowie mogli podglądać krajobrazy plaży w Orłowie, luksusowe apartamenty Sea Towers, fragmenty Skweru Kościuszki i Bulwaru Nadmorskiego. Pojawiło się nawet sopockie molo i słynny "Monciak". W ramach współpracy produkcyjnej stacji przekazano 60 tys. zł, produkcja furory nie zrobiła.

Później Gdynia gościła w serialu "Krew z krwi" stacji Canal+. Fani z pewnością pamiętają o tym, że w 2013 roku piąty sezon serialu TVP "Rodzinki.pl" zainaugurowano specjalnym odcinkiem w Gdyni. Boscy odwiedzili Orłowo, Centrum Nauki Experyment, śródmiejską plażę, a nawet ORP "Błyskawicę". Jeden odcinek popularnej serii kosztował Gdynię 90 tysięcy złotych.

W 2015 roku Gdynia wydała 250 tys. zł za to, by być tłem serialu TVN "Aż po sufit", który przemknął przez ramówki telewizyjne jak meteor.

Na udział w serialach skusił się też Gdańsk

W 2014 roku gościł ekipę TVN, która zdecydowała się tu nakręcić szóstą serię "Prawa Agaty". Odgrywających główne role Agnieszkę Dygant, Leszka Lichotę czy pochodzącą z Trójmiasta Darię Widawską, można było zobaczyć na Głównym Mieście, nad Motławą czy na plaży w Brzeźnie.

Popularność i spora widownia serialu przełożyły się na cenę promocji Gdańska. Miasto zapłaciło za udział w serii 295 tysięcy złotych. Dodatkowe 160 tysięcy z miejskiej kasy pochłonęła druga wizyta twórców serialu, którzy dogrywali w Gdańsku kilka scen z siódmego, ostatniego sezonu "Prawa Agaty".

Czytaj więcej: Te seriale kręcono w Trójmieście

Przy okazji promocji przez telewizję warto wspomnieć dwa koncerty sylwestrowe, organizowane nie tak dawno przez Polsat na skwerze Kościuszki w Gdyni, czy koncerty świąteczne na Długim Targu w Gdańsku transmitowane w TVP. Do obydwu imprez trzeba było dołożyć pieniądze z budżetów miast.

Czytaj więcej: Sylwester w Gdyni z Polsatem: koszty

Opinie (149) 5 zablokowanych

  • nie widać prawdziwego "uroku" zaniedbanego przez szczurka miasta.

    Ruiny sanatorium, Maxima, molo które ma zardzewiale filary, ohydny polbruk, deweloperzy którzy wjada z zabudową chyba na plażę, samowola budowlana itd

    • 26 3

  • A ten artykuł jest napisany za darmo, czy Lidl zapłacił, żeby napisać o tym? (1)

    • 33 2

    • Gdynia chyba powinna zażądać pieniędzy za wykorzystanie jej wizerunku w reklamie?!

      • 3 1

  • (2)

    O co za promocja, chyba się wybiorę do Gdyni, skoro mają taki ąę sklep...

    • 18 1

    • akurat jest w Gdyni Lidl ąę w centrum (1)

      • 0 0

      • Jakie miasto taki Harrods.

        • 0 0

  • Gdzie opcja w ankiecie Nie ogladam reklam ?

    • 19 2

  • lidl siec marketów która kolosalne zyski opadatkowuje ale w Niemczech !!I sprzedaje produkty drozej niz w Niemczech

    Sprzedają W Polsce wszystko drozej ale pracownikom płacą 5 razy mniej!Podatki z sysków głownie płacą w Niemczech i to na niemieckie drogi szkoły zasiłki ida zyski z podatków ze sklepów w Polsce!!Rzad chciał by te zachodnie markety placiły głownie zyski w Polsce ale naturalnie POlicja POskarzyła sie w Brukseli i nic ztego nie wyszło.

    • 25 2

  • to chyba Gdynia powinna zapłacić

    Lidlowi za promocje.

    Dobre chociaż i to, że Lidl chce pokazywać Gdynie - bo ostatnimi laty to Gdynia leży i kwiczy jeżeli chodzi o inwestycje i myślenie o mieszkańcach.

    • 8 6

  • Hahaha

    Ale beka. Miasto powinno płacić laskawcom z Lidla. Chyba kompletnie odwrotnie, to Lidl powinien zapłacić Gdyni gdyż wykorzystuje wizerunek miasta na potrzeby promocji i reklamy swojej sieci. A tu sprytnie przedstawiona sprawa, najważniejsi są ludzie....jasne. Dla każdej sieci najważniejsze są pieniądze. A jeżeli można je zbić na głupocie i nieświadomości, zarówno klientów jak i miasta, to tym lepiej.
    Jestem Żydem i dla mnie smutne jest jak Polacy dają się oszukiwać ale w mętnej wodzie lepiej ryby łowić jak mówiła מאַמע. Szalom Polacy zmadrzejcie wreszcie.

    • 21 2

  • (3)

    Obserwując Instagram, w ostatnich dniach mamy wysyp celebrytów odpoczywających w Gdańsku :)

    • 12 0

    • (1)

      To się nazywa pi ar

      • 0 0

      • A nie aj pi????

        • 0 0

    • Zgadza się same geje

      • 1 0

  • Że

    Na

    • 3 3

  • Na prawdę?!

    To miasta wywalają tyle pięniędzy na bycie w jakichś durnowatych serialach?! Za 300tyś to możnaby wyremontować 4 podwórka na starym Brzeźnie. Już widze jak inwestycja sie zwróciła:
    "ej, seba zabierz mje do gdańska bo tam ta prawniczka z szerialu była xD" albo "ej, chodźmy na blyskawice bo tam ten karolak z rodzinką był, musimy tak samooo"

    Ktoś powinien odpowiedzieć za takie wywalanie pieniędzy w błoto. To producenci serialu powinni płacić miastu.

    Ciekawe jakby nakręcili te "prawo agaty" gdyby byli skazani na jakieś wsie, i normalne zurbanizowane miasta nie poszłby na jakiś chory układ żeby jeszcze sponsorować takie szity.

    • 13 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years! (1 opinia)

(1 opinia)
159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Paweł Stasiak z zespołem PapaD (1 opinia)

(1 opinia)
120 zł
Kup bilet
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

10. edycja Gdańskiego Festiwalu Tańca odbyła się w roku: