• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia w reklamie sieci handlowej. Za darmo

Patryk Szczerba
30 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Spot telewizyjny sieci Lidl

W reklamie pojawia się wiele ujęć z Gdyni.


Bohaterami jednej z ostatnich reklam telewizyjnych sieci Lidl zostało małżeństwo z Gdyni. Sceny były kręcone m.in. w Orłowie. Co ciekawe, miasto za udział w spocie nic nie zapłaciło, a urzędnicy o takiej promocji miasta dowiedzieli się od nas.



Czy oglądając reklamy zwracasz uwagę na to, gdzie była kręcona?

Od kilku tygodni w telewizyjnych blokach reklamowych pojawią się spoty Lidla w ramach kampanii "Więcej radości z życia". Bohaterami jednej z reklam jest małżeństwo z Gdyni, które pojawi się m.in. na plaży w Orłowie.

Z podpisu można dowiedzieć się, że w reklamie wystąpili MonikaWojciech Kosiccy. Kobieta opowiada w pierwszych sekundach reklamy, że kocha naturę, a morze jest naprawdę piękne, więc wspólnie z mężem cieszą się, że tu mieszkają. Pokazując przy okazji swoje córki i mieszkanie, opowiadają o swoim życiu i posiłkach. Zachwalają jogurt naturalny oferowany przez dyskont.

Gdynia nic nie zapłaciła i nic nie wiedziała



O reklamę postanowiliśmy zapytać urzędników odpowiedzialnych za promocję i PR w gdyńskim magistracie. Ci nie ukrywali zaskoczenia pytaniem, odpowiadając, że nie znają spotu i zastrzegając, że miasto na pewno nic nie zapłaciło za to, by był kręcony w Gdyni.

Pytania o udział miasta w reklamie ewentualne koszty i powody wyboru Gdyni jako tła dla reklamy zadaliśmy sieci Lidl. Przedstawiciele nie odnieśli się do pytań, czy powiadomili magistrat, jakie były ewentualne koszty z budżetu i dlaczego wybrali bohaterów z Gdyni. Tłumaczą za to, że najważniejsi w spocie są ludzie.

Lidl: prezentujemy klientów z różnych części Polski



- Bohaterami kampanii są nasi klienci, którzy na co dzień robią zakupy w sklepach Lidl. W powstałych spotach reklamowych, dzielą się doświadczeniami z osobami, które nie miały okazji korzystać z usług naszej sieci oraz nie znają produktów marek Lidla. Opowiedzą również o tym, jak pełniej cieszyć się życiem każdego dnia dzięki oszczędności czasu oraz pieniędzy - opowiada Aleksandra Robaszkiewicz z sieci Lidl Polska.
Dodaje, że sieć będzie kontynuować kampanię klientami z różnych części Polski.

Gdańsk i Gdynia chętnie promują się w serialach



Udział w telewizyjnych przedsięwzięciach to dla miast szansa na promocję w całej Polsce i niej jest niczym nowym. Zjawisko nazwane city placement ma już wieloletnią tradycję.

Najwierniejsi fani pamiętają, że przed laty w Gdyni dwukrotnie odbyła się impreza pod nazwą "Zlot fanów M jak miłość". Ekipa spotykała się z widzami na pl. Grunwaldzkim, a w mieście kręcono także niektóre odcinki serialu.

Próbą płatnej promocji miasta w telewizji był serial "Linia życia", którego losy bohaterów producenci postanowili umieścić w Gdyni. W 2011 roku na antenie Polsatu widzowie mogli podglądać krajobrazy plaży w Orłowie, luksusowe apartamenty Sea Towers, fragmenty Skweru Kościuszki i Bulwaru Nadmorskiego. Pojawiło się nawet sopockie molo i słynny "Monciak". W ramach współpracy produkcyjnej stacji przekazano 60 tys. zł, produkcja furory nie zrobiła.

Później Gdynia gościła w serialu "Krew z krwi" stacji Canal+. Fani z pewnością pamiętają o tym, że w 2013 roku piąty sezon serialu TVP "Rodzinki.pl" zainaugurowano specjalnym odcinkiem w Gdyni. Boscy odwiedzili Orłowo, Centrum Nauki Experyment, śródmiejską plażę, a nawet ORP "Błyskawicę". Jeden odcinek popularnej serii kosztował Gdynię 90 tysięcy złotych.

W 2015 roku Gdynia wydała 250 tys. zł za to, by być tłem serialu TVN "Aż po sufit", który przemknął przez ramówki telewizyjne jak meteor.

Na udział w serialach skusił się też Gdańsk

W 2014 roku gościł ekipę TVN, która zdecydowała się tu nakręcić szóstą serię "Prawa Agaty". Odgrywających główne role Agnieszkę Dygant, Leszka Lichotę czy pochodzącą z Trójmiasta Darię Widawską, można było zobaczyć na Głównym Mieście, nad Motławą czy na plaży w Brzeźnie.

Popularność i spora widownia serialu przełożyły się na cenę promocji Gdańska. Miasto zapłaciło za udział w serii 295 tysięcy złotych. Dodatkowe 160 tysięcy z miejskiej kasy pochłonęła druga wizyta twórców serialu, którzy dogrywali w Gdańsku kilka scen z siódmego, ostatniego sezonu "Prawa Agaty".

Czytaj więcej: Te seriale kręcono w Trójmieście

Przy okazji promocji przez telewizję warto wspomnieć dwa koncerty sylwestrowe, organizowane nie tak dawno przez Polsat na skwerze Kościuszki w Gdyni, czy koncerty świąteczne na Długim Targu w Gdańsku transmitowane w TVP. Do obydwu imprez trzeba było dołożyć pieniądze z budżetów miast.

Czytaj więcej: Sylwester w Gdyni z Polsatem: koszty

Opinie (149) 5 zablokowanych

  • Szkopy wynocha do danciga!!!!!!!!!!!

    • 6 1

  • Abstrahując od tego kto zapłacił, (1)

    to co złego jest w mleku w proszku w jogurcie ?

    • 3 3

    • w procesie produkcji mleka w proszku powstają szkodliwe związki, tzw. oksysterole - utlenione pochodne cholesterolu. Udowodniono, iż zwiększają one ryzyko zachorowania na miażdżycę. Część badań wykazała również sprzyjanie nowotworom piersi i skóry.

      • 5 2

  • Ciekawy

    A czy Trójmiasto.pl sieć Lidl też za darmo takim artykułem reklamuje?

    • 9 0

  • g*wnoburza

    Fajna reklama i nie wiem o co sie czepiacie

    • 9 3

  • Trójmiasto to jednak wiocha. Się podniecają, robią artykuły, że jakiś dyskont kręcił reklamę :D

    • 12 0

  • Reklama Lidla w artykule trojmiasto.pl. Za darmo.

    • 9 0

  • Ta niemiecka sieć handlowa powinna zapłacić miastu za wykorzystanie wizerunku miasta (1)

    .....i repatriacje wojenne.

    • 8 3

    • otóż to

      • 0 1

  • za darmo Gdynia, a uczestnicy? (1)

    Może i Gdynia niczego nie zapłaciła, ale "twarz" Pani z reklamy, jakby..hmm..medialna...

    • 3 1

    • medialna jak pływający klocek w motławie

      • 2 0

  • (3)

    Jakoś mnie to nie dziwi. Prowadzę od dawna firmę w Gdyni. Kilka lat temu mój produkt dostał fajne wyróznienie i niezłą nagrodę, Była gala, oferty itp. Jakis dział PR i promocji UM z Gdyni oferował mi, że chętnie się spotkają i zadzwonią, żeby ustalić termin. Tak prężnie działają, że do dzis się nie odezwali

    • 8 0

    • jak już ruszy kampania wyborcza to szczur do ciebie zadzwoni:) (1)

      • 1 0

      • Dzięki za info, ale nie będę mógł odebrać

        • 0 1

    • No tak ale deski sedesowe ? To już wolę jogurt

      • 0 1

  • Babie Doły (3)

    a scenę z "Czterech pancernych i psa", w której Janek poznaje ojca kręcono na plaży w Babich Dołach. To była promocja.

    • 8 1

    • I bulwar w Klossie

      • 1 0

    • (1)

      Krynica morska

      • 0 1

      • A tła torpedowni..

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

The Robert Cray Band: Groovin' 50 years!

159 - 249 zł
blues / soul, rock / punk

Paweł Stasiak z zespołem PapaD (1 opinia)

(1 opinia)
120 zł
Kup bilet
pop

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Pierwsza edycja festiwal muzyki alternatywnej Soundrive Fest odbyła się w: