- 1 Pchli Targ w Oliwie rozpoczął sezon (44 opinie)
- 2 Oto najpiękniejsze kobiety Pomorza (114 opinii)
- 3 Recenzja "Challengers": intensywne kino (44 opinie)
- 4 100cznia otworzyła sezon (52 opinie)
- 5 Majówka: pomysły na jednodniowe wycieczki (44 opinie)
- 6 Tysiące osób odwiedziło Twierdzę Wisłoujście (57 opinii)
Gdynia w reklamie sieci handlowej. Za darmo
Spot telewizyjny sieci Lidl
W reklamie pojawia się wiele ujęć z Gdyni.
Bohaterami jednej z ostatnich reklam telewizyjnych sieci Lidl zostało małżeństwo z Gdyni. Sceny były kręcone m.in. w Orłowie. Co ciekawe, miasto za udział w spocie nic nie zapłaciło, a urzędnicy o takiej promocji miasta dowiedzieli się od nas.
Z podpisu można dowiedzieć się, że w reklamie wystąpili Monika i Wojciech Kosiccy. Kobieta opowiada w pierwszych sekundach reklamy, że kocha naturę, a morze jest naprawdę piękne, więc wspólnie z mężem cieszą się, że tu mieszkają. Pokazując przy okazji swoje córki i mieszkanie, opowiadają o swoim życiu i posiłkach. Zachwalają jogurt naturalny oferowany przez dyskont.
Gdynia nic nie zapłaciła i nic nie wiedziała
O reklamę postanowiliśmy zapytać urzędników odpowiedzialnych za promocję i PR w gdyńskim magistracie. Ci nie ukrywali zaskoczenia pytaniem, odpowiadając, że nie znają spotu i zastrzegając, że miasto na pewno nic nie zapłaciło za to, by był kręcony w Gdyni.
Pytania o udział miasta w reklamie ewentualne koszty i powody wyboru Gdyni jako tła dla reklamy zadaliśmy sieci Lidl. Przedstawiciele nie odnieśli się do pytań, czy powiadomili magistrat, jakie były ewentualne koszty z budżetu i dlaczego wybrali bohaterów z Gdyni. Tłumaczą za to, że najważniejsi w spocie są ludzie.
Lidl: prezentujemy klientów z różnych części Polski
- Bohaterami kampanii są nasi klienci, którzy na co dzień robią zakupy w sklepach Lidl. W powstałych spotach reklamowych, dzielą się doświadczeniami z osobami, które nie miały okazji korzystać z usług naszej sieci oraz nie znają produktów marek Lidla. Opowiedzą również o tym, jak pełniej cieszyć się życiem każdego dnia dzięki oszczędności czasu oraz pieniędzy - opowiada Aleksandra Robaszkiewicz z sieci Lidl Polska.
Dodaje, że sieć będzie kontynuować kampanię klientami z różnych części Polski.
Gdańsk i Gdynia chętnie promują się w serialach
Udział w telewizyjnych przedsięwzięciach to dla miast szansa na promocję w całej Polsce i niej jest niczym nowym. Zjawisko nazwane city placement ma już wieloletnią tradycję.
Najwierniejsi fani pamiętają, że przed laty w Gdyni dwukrotnie odbyła się impreza pod nazwą "Zlot fanów M jak miłość". Ekipa spotykała się z widzami na pl. Grunwaldzkim, a w mieście kręcono także niektóre odcinki serialu.
Próbą płatnej promocji miasta w telewizji był serial "Linia życia", którego losy bohaterów producenci postanowili umieścić w Gdyni. W 2011 roku na antenie Polsatu widzowie mogli podglądać krajobrazy plaży w Orłowie, luksusowe apartamenty Sea Towers, fragmenty Skweru Kościuszki i Bulwaru Nadmorskiego. Pojawiło się nawet sopockie molo i słynny "Monciak". W ramach współpracy produkcyjnej stacji przekazano 60 tys. zł, produkcja furory nie zrobiła.
Później Gdynia gościła w serialu "Krew z krwi" stacji Canal+. Fani z pewnością pamiętają o tym, że w 2013 roku piąty sezon serialu TVP "Rodzinki.pl" zainaugurowano specjalnym odcinkiem w Gdyni. Boscy odwiedzili Orłowo, Centrum Nauki Experyment, śródmiejską plażę, a nawet ORP "Błyskawicę". Jeden odcinek popularnej serii kosztował Gdynię 90 tysięcy złotych.
W 2015 roku Gdynia wydała 250 tys. zł za to, by być tłem serialu TVN "Aż po sufit", który przemknął przez ramówki telewizyjne jak meteor.
Na udział w serialach skusił się też Gdańsk
W 2014 roku gościł ekipę TVN, która zdecydowała się tu nakręcić szóstą serię "Prawa Agaty". Odgrywających główne role Agnieszkę Dygant, Leszka Lichotę czy pochodzącą z Trójmiasta Darię Widawską, można było zobaczyć na Głównym Mieście, nad Motławą czy na plaży w Brzeźnie.
Popularność i spora widownia serialu przełożyły się na cenę promocji Gdańska. Miasto zapłaciło za udział w serii 295 tysięcy złotych. Dodatkowe 160 tysięcy z miejskiej kasy pochłonęła druga wizyta twórców serialu, którzy dogrywali w Gdańsku kilka scen z siódmego, ostatniego sezonu "Prawa Agaty".
Czytaj więcej: Te seriale kręcono w Trójmieście
Przy okazji promocji przez telewizję warto wspomnieć dwa koncerty sylwestrowe, organizowane nie tak dawno przez Polsat na skwerze Kościuszki w Gdyni, czy koncerty świąteczne na Długim Targu w Gdańsku transmitowane w TVP. Do obydwu imprez trzeba było dołożyć pieniądze z budżetów miast.
Czytaj więcej: Sylwester w Gdyni z Polsatem: koszty
Opinie (149) 5 zablokowanych
-
2018-05-30 18:12
pierwszy raz obejrzałem tę reklamę i muszę
powiedzieć że denerwuje mnie głos tej pani.
ale w sumie to nie mój problem- 7 0
-
2018-05-30 19:38
Gdyby użyli nazwy miasta, to zaraz dostaliby nakaz zapłaty za użycie nazwy.
Taki Gdańsk słynął z tego, że urzędnicy z UM uważali się za właścicieli nazwy miasta. Były takie przypadki, a Lidl chce zarabiać, a nie ciągać się po sądach.
W Gdyni urzędnicy od Szczurka muszą sobie uświadomić, że Lidl ma was w d.... zrobiliście za scenę i nic od tej sieci nie wydoicie.- 3 1
-
2018-05-30 19:38
chyba sezon ogórkowy w pełni
mieszkam w Gdyni a nawet bym się nie domyslił ,że w reklamie "występuje" miasto
gdyby nie tytuł to nawet bym nie zauważył
a tak dwukrotnie obejrzałem reklamę
i chyba o to chodziło...
dałem się podejść jak dzieciak- 6 1
-
2018-05-30 19:52
Gdańscy urzędnicy są tak zapracowani
że nie mają czasu oglądać reklam tv.
- 0 1
-
2018-05-30 21:31
Autor jest mistrzem intelektu - 17 miesięcy to nie tak dawno?
,,Przy okazji promocji przez telewizję warto wspomnieć dwa koncerty sylwestrowe, organizowane nie tak dawno przez Polsat na skwerze Kościuszki w Gdyni, czy koncerty świąteczne na Długim Targu w Gdańsku transmitowane w TVP. Do obydwu imprez trzeba było dołożyć pieniądze z budżetów miast."
- 2 0
-
2018-05-30 22:08
Nie będzie Niemiec pluł nam jogurtem w twarz. Nie dopuśćmy do tego aby niemiecki jogurt zbrukał naszą polską ziemię. Ile jeszcze musi się przelać tego niemieckiego jogurtu, aby Polacy wreszcie się obudzili? Bóg, honor, jogurt
- 3 3
-
2018-05-31 01:07
wow ale super, kochany LIDL
nie mogę się nadziwić, że pokazano Orłowo, to fenomen, bo przecież klif nie pokazany został jeszcze nigdy w tv zwłaszcza w videoklipach. Niesamowite, idę się popieścić z wrażenia.
- 3 2
-
2018-05-31 06:59
Chciałabym zauważyć, że w Gdyni nie ma morza. Jest Zatoka Gdańska, która jest częścią morza.
- 3 3
-
2018-05-31 09:00
Robić,robić bo nie zaplace....
- 1 0
-
2018-05-31 09:34
No Ale w czym problem? Bo nie rozumiem. (1)
Skoro Lidl nie chcial by miasto się dorzuciło to chyba dobrze.
No chyba że teraz miasto chce od Lidla opłatę za skorzystanie z wizerunku Gdyni.
Czy naprawdę musimy szukać problemów tam gdzie ich nie ma?!- 4 1
-
2018-06-02 09:33
problem ?
Jak nie ma problemu, to się problem wynajduje - to chyba typowe dla geniuszy nadwiślanych.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.