• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawie milion zł za promocję Gdańska w komedii romantycznej

Krzysztof Koprowski
2 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Film opowiada o romansie w okresie przygotowań do świąt Bożego Narodzenia. Film opowiada o romansie w okresie przygotowań do świąt Bożego Narodzenia.

Ponoć prawdziwej miłości nie można kupić. Można ją jednak traktować jako motyw przewodni filmu, do którego produkcji Gdańsk zwiększył dofinansowanie z pół miliona do prawie 1 mln zł. Zawarta właśnie umowa obejmuje promocję miasta na płytach z filmem "Miłość jest wszystkim", które zostaną wydane w marcu 2019 r.



Czy Gdańsk powinien promować się poprzez produkcje kinowe?

"Miłość jest wszystkim" - taki tytuł nosi komedia romantyczna produkcji Akson Studio oraz TVN, która była kręcona na przełomie 2017 i 2018 r. na terenie Gdańska.

Jak czytamy w opisie filmu, opowiada on o romansie pomiędzy piłkarzem a kobietą, która nie jest fanką futbolu, w okresie tuż przed świętami Bożego Narodzenia, gdy do miasta przypływa Święty Mikołaj. Akcja będzie obfitować w zdrady i tajemnice, których zwieńczeniem będzie dopracowany w każdym szczególe ślub z zaskakującym finałem.

Pół miliona na promocję miasta



Gdańsk dotychczas za promocję miasta w formie tła do scen filmu zapłacił pół miliona złotych.

Czytaj także: Od Klossa do Boskich - te seriale kręcono w Trójmieście.

- Turyści chętnie przyjeżdżają do miejsc, w których toczą się akcje oglądanych przez nich filmów i chętnie podążają śladami swoich ulubionych bohaterów. Osadzenie fabuły w całości w Gdańsku stanowi ogromny potencjał dla promocji atrakcji turystycznych miasta, szczególnie poza sezonem turystycznym. Miasto będzie miało również wpływ na sposób, w jaki przedstawiony zostanie gród Neptuna - mówiła w październiku 2017 r. Anna Iwanowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Ubiegłoroczna promocja filmu na Długim Targu. Na scenie aktorzy filmu, reżyser Michał Kwieciński oraz prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. Ubiegłoroczna promocja filmu na Długim Targu. Na scenie aktorzy filmu, reżyser Michał Kwieciński oraz prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

492 tys. zł za logotyp i film promocyjny na płytach



Teraz okazuje się, że miasto chce dołożyć do produkcji filmu jeszcze 492 tys. zł. Za taką kwotę Akson Studio umieści na 53 tys. płyt DVD i Blue Ray logotyp Gdańska oraz film promocyjny w menu każdej płyty, który "wzmocni przekaz promocyjny miasta Gdańska".

- Będzie to minutowy film promujący zimowy, bajkowy Gdańsk. Materiał zostanie przygotowany i zmontowany przez Akson Studio. Film nie został jeszcze nigdzie opublikowany - dodaje Jędrzej Sieliwończyk z Referatu Prasowego UMG.
Czy w dobie serwisów oferujących filmy na żądanie (VOD) warto promować miasto na tradycyjnych nośnikach i płacić ponad 9 zł za reklamę na każdej płycie?

- Uznaliśmy, że promocja Gdańska na "twardych" nośnikach ma wymierną korzyść promocyjną dla miasta. Płyta ukaże się w marcu, podczas gdy na obecność filmu w płatnych serwisach przyjdzie nam czekać znacznie dłużej - przekonuje Sieliwończyk. - Przekaz [promocyjny] jest skierowany zatem do tych, którzy nie korzystają z serwisów internetowych i tych, dla których DVD i Blue Ray to przedmiot kolekcjonerski czy idealny prezent.

Premiera filmu w kinach 23 listopada



Premiera filmu na ekranach kin planowana jest 23 listopada br. Dzień wcześniej przewidziano przedpremierowy pokaz dla publiczności w Gdańsku (nie są jeszcze znane szczegóły tego wydarzenia).

Repertuar kin w Trójmieście znajdziesz na stronie kino.trojmiasto.pl oraz naszej aplikacji na telefon komórkowy.

Zobacz plan zdjęciowy filmu na Długim Targu. Materiał z listopada 2017 r.

Opinie (239) ponad 10 zablokowanych

  • Nie wybierajcie partii tylko czlowieka

    Kochani nie głosujcie na partie tylko na człowieka.Nie lubie Kaczyńskiego ale nasz Gdańsk nie jest prywatnym folwarkiem Adamowicza i pomyślcie prosze zanim oddacie swój głos.

    • 14 1

  • promocja

    dobra ta promocja niech ludzie widzą jaka tu komedia z Adamowicza i Gdańska jest...

    • 13 1

  • 39% odpowiadających na ankietę (1)

    uznało taki sposób "promocji" za super pomysł,zapewne są to zwolennicy uwieczniania ślubów i innych na VHSach.

    • 25 1

    • Bo nie przeczytali jaki to film.
      Ogolnie to ma sens, ale nie jakis wałek z TVN i filmem dołączanym do czego się da.

      • 3 1

  • To nic nowego za tvnowską szmire ,kazde pieniadze trzeba.

    • 7 3

  • W Gdyni konkurs na dofinansowanie filmu z przejrzystymi zadadami (6)

    I regulaminem.. A w Gdańsku?
    500 tysi albo bańka pod stołem bez żadnego konkursu, naboru itp
    Kiedy powstanie przejrzysty Gdański Fundusz Filmowy?!!

    • 140 43

    • W Gdyni miliony na prywatną szkołę filmową. (3)

      Policealną. Proszę, nie ośmieszaj się.

      • 18 11

      • Ile dopłaciła w tym roku Gdynia do Openera a mieszkańcy nie mają nawet tańszego biletu tylko syf i korki? (2)

        • 23 5

        • (1)

          i tak byś nie poszedł

          • 4 1

          • Edzio spazmów dostał z nienawiści i beżowe smugi ciągnie za sobą

            no i chciałby pójść ale nie ma nóg
            no i łańcuch w piwnicy psychiatryka krótki

            • 0 0

    • turystów aż nadto, GD nie potrzebuje promocji tylko dróg, bo wszytko zawalone

      • 2 4

    • Zwykły sponsoring filmu (producenta filmu), a nie reklama miasta. Twoje prywatne pieniądze, możesz sponsorować kogo chcesz, nawet tłumaczenie Myszki Miki na języki etniczne Kamczatki! Wrrrrrrróć! To przecież publiczne pieniądze...

      • 11 6

  • (1)

    jak widzę damięckiego to na pewno będzie gniot

    • 34 0

    • Zależy czy młody czy starzy

      • 1 0

  • można i tak - ale o wiele bardziej rozsądne jest tworzenie warunków do produkcji filmów

    wtedy to nie jest tylko promocja miasta, ale wymierne korzyści finansowe związane z produkcją

    zawsze wskazuje na przykład Ontario (w szczególności Toronto), oprócz tax credit - czyli ulg podatkowych związanych z produkcja filmów, maja przygotowane profesjonalnie usługi lokalizacji - czyli miejsc ciekawych do kręcenia różnych filmów i to w większości udających miasta amerykańskie

    dzięki temu w zależności od roku, to największy ośrodek filmowy w północnej Ameryce, zaraz po samym Hollywood

    a korzyści finansowe związane są przede wszystkim z całym przemysłem, który jest tu pod ręką - bo prawie nigdy (w przeciwieństwie do Polski) ekipy nie przywożą nikogo więcej oprócz głównych aktorów - całe zaplecze techniczne, łącznie ze studiami/scenami zamkniętymi, jest już na miejscu

    i to byłby dobry kierunek dla Trójmiasta, bo film może być sukcesem lub klapą i inwestowanie w niego jest dosyć niepewne, natomiast sam fakt kręcenia filmów na naszym terenie, to już jest wyższy poziom

    • 5 1

  • Za okrągłą bańkę można by negocjować zmianę tytułu ... (2)

    "Miłość w Gdańsku jest wszystkim" albo "Miłość do Gdańska jest wszystkim"

    • 47 1

    • tak jak np. "Vicky , Cristina, Barcelona, "Kevin sam w Nowym Yorku" "Ostatnie tango w Paryżu", Rzymskie wakacje" itp.

      Ja proponuję "Gdańska miłość"

      • 1 0

    • Lub zakochaj sie w Pawle

      • 5 1

  • Budyń i TVN (2)

    Mam scenariusz na komedie dla Adamowicza i tvn. w poniedziałek rano spóźniłem się godzinę do pracy. Nie jeździły tramwaje z pętli na Świętokrzyskiej na Chełm. Puszczone w zastępstwie po 20 minutach autobusy nie były w stanie zabrać wszystkich chętnych. Taka komediowa sytuacja, praktycznie do zobaczenia co tydzień w Gdańsku. Za takie sytuacje jak powyżej, za rozkradanie miasta, Adamowicz dla mnie nie istnieje.

    • 45 2

    • I tak go wybierzecie, nie marudź!

      • 2 4

    • Bareja wiecznie żywy!

      • 9 0

  • (1)

    No to ładnie, teraz nawet ostatni mohikanie którzy na Adamowicza chcieli głosować po zobaczeniu że przekazał milion złotych pieniędzy mieszkańców na TVN chyba zrezygnują z głosowania na niego.

    • 30 2

    • Nie było to żadną tajemnicą

      Film był kręcony w zeszłym roku o tej porze. Bardzo wielu Gdańszczan zarobiło przy tym filmie min. jako tło

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wiosna w ogrodzie (1 opinia)

(1 opinia)
6 zł
targi, kiermasz

Daria ze Śląska "Pierwsza trasa c.d." (2 opinie)

(2 opinie)
89 - 129 zł
Kup bilet
pop

Juwenalia Gdańskie 2024 (43 opinie)

(43 opinie)
75 - 290 zł
Kup bilet

Katalog.trojmiasto.pl - Nowe Lokale

Najczęściej czytane

Sprawdź się

Sprawdź się

Ricky Martin po raz pierwszy zagrał w Trójmieście w roku: